Gå til innhold

Dell inspirion 9300, godt kjøp?

Mott

Anbefalte innlegg

Jeg hjelper en venne og kjøpe PC vil dette være et bra kjøp?? ASUS A6K 15.4"WXGA,NVIDIA Go 6200 fra komplett med 512 mb mer minne. Ville jeg klart og sette inn disse minnebrikkene?? har jeg fortsatt garanti? Eller kan komplett sette inn denne brikken for et par hundre kr ??

Ville denne bæørbare Pcen fungert til battlefield 2??

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nye " GO " skal vell være greit, men en laptop kommer aldri til å være en spesielt rå spillemaskin.

Du vill vell komme til å klare å spille BF2, ved å skru ned litt her og der.

Viss du velger Dell Inspirion med 1.13Ghz - ville vell valgt en konfigurasjon med 1.7 elns der, fungerer rett og slett bedre.

Lenke til kommentar

da er denne PCen kjøpt med disse specs:

1,73ghz CPU

1024 RAM

256 MB fra NVidia, som jeg går utfra er et go 6800?

for 11000

Ha match den du :p

Nei men synes dere dette var et bra kjøp??

Noen som vet noe om ca vekt på PC?

Det er da en Dell inspirion 9300 :D

Lenke til kommentar
  Eulogy skrev:
Jeg bærer den ned til stua hver dag, så den er bærbar. :p

5156158[/snapback]

Ja, det er strengt tatt den stasjonære PCen min også, dvs selv om jeg ikke bærer den ned i stua hver dag, så kunne jeg gjort det i en 2 gang :)

Hvor mye bråker den da, bestilte også med 6800 Go kort, ser liksom for meg at det generer litt varme som skal bort vha vifter. Eller fungerer strømsparefunksjonen såpass at viftene ikke går med mindre man spiller eller liknende? Jeg kunne sikkert klart meg med X300(men det var ikke i HjemmePC saken) + jeg vil være klar for Windows Vista :)

ca 3,5 kg stod det på Dell sine sider, ikke allverden egentlig. 1,5 kg mindre enn ett 5kg lodd :D

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Hei,

jeg ble positivt overrasket over hvor bra Inspiron 9300 kjører spill.

Kjører FarCry med oppløsning 1920x1200 med alt av settings på high og uten AA, ser ikke noen grunn til å bruke AA ved så høy oppløsning.

Battlefield 2 kjører så det suser dersom du har 1GB eller mer med ram.

Vekten på Inspiron 9300 ligger vel like oppunder 4 kg, men jeg har ingen problemer med å bære den med meg når den ligger i bærevesken sin.

Lenke til kommentar
  skol skrev:
Hei,

jeg ble positivt overrasket over hvor bra Inspiron 9300 kjører spill.

Kjører FarCry med oppløsning 1920x1200 med alt av settings på high og uten AA, ser ikke noen grunn til å bruke AA ved så høy oppløsning.

Battlefield 2 kjører så det suser dersom du har 1GB eller mer med ram.

Vekten på Inspiron 9300 ligger vel like oppunder 4 kg, men jeg har ingen problemer med å bære den med meg når den ligger i bærevesken sin.

5156318[/snapback]

men hvordan er støynivået fra maskinen under spilling og vanlig "office" bruk?

Er egentlig ikke så veldig skeptisk til vekten som jeg er stil størrelsen.

Lenke til kommentar

Hei,

dersom en innstallerer et program som heter I9kfanGUi vil en kunne velge selv hvor mye viftene skal støye.

Til vanlig office bruk så vil bakgrunnsstøy uansett overdøve viftestøyen fra bærbaren.

Jeg er personlig veldig vár overfor støy, men vha I9kfanGUi og et annet program som heter Centrino Hardware Control så legger jeg ikke merke til at viftene støyer.

Hverken når jeg surfer, jobber med "office" program, ser film eller spiller.

En ting til som jeg glemte å nevne.

Da jeg fikk tak i 9300, så var jeg egentlig ute etter Inspiron 6000, men da jeg kom over et tilbud på Inspiron 9300 til samme pris som Inspiron 6000, så ble det til at jeg valgte 9300 etter litt nøling med hensyn til portabilitet, vekt og størrelse.

Etter å ha hatt min 9300 et par måneder så kan jeg allerede nå konkludere med at jeg aldri i verden kommer til å skaffe meg en bærbar som har mindre enn 17" skjerm i fremtiden.

Endret av skol
Lenke til kommentar

kindings: Med bios A05 så er maskinen veldig stille. Under vanlig office bruk så går viftene ganske sjeldent, og det er veldig behagelig stille mener jeg.

skol: Man trenger rett og slett ikke I9kfangui hvis du har nyeste bios. Hvis du har bios A04 så går viftene hele tiden, og da brukte mange det programmet, men hvis du oppdaterer til A05 så er maskinen dønn stille.

Lenke til kommentar
  Eulogy skrev:
kindings: Med bios A05 så er maskinen veldig stille. Under vanlig office bruk så går viftene ganske sjeldent, og det er veldig behagelig stille mener jeg.

skol: Man trenger rett og slett ikke I9kfangui hvis du har nyeste bios. Hvis du har bios A04 så går viftene hele tiden, og da brukte mange det programmet, men hvis du oppdaterer til A05 så er maskinen dønn stille.

5158609[/snapback]

Gleder meg allerede, er alltid gøy å oppdatere BIOS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...