Gå til innhold

Dual channel + 1 ekstra brikke

amateur

Anbefalte innlegg

Har TwinMos PC3200 dual channel kit 2 x 512mb i hovedkort A7N8X Deluxe 2.0 som støtter dual channel. Det er ett tredje minnespor ledig på hovedkortet og jeg tenkte å kjøpe en 512 brikke til fra TwinMOS kr 380, slik at jeg får 1,5gb ram. Men denne vil jo ikke matche de 2 andre.

Vil dette gi vesentlig dårligere ytelse, eller vil de ekstra 512 kompensere for dette?

Alternativt må det jo bli 2 x 1024mb som koster 2000,-....

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikkje kunne kjøre dual-channel lenger, fordi det krever 2 eller fire identiske minnebrikker. 3 ødelegger hele greia.

Du vil få pittelitt dårligere ytelse i 3D mark og i programmer som måler båndbredde til minnet. Eg vil tro at i windows så vil det ekstra minnet mer enn oppveie tapet, og tviler på at du vil legge merke til 2-3 frames mindre i spill.

Men det er ikkje sikkert at hovedkortet ditt takler 3 brikker, det er mange som opplever problemer. Det sikreste og beste er 2X1024mb.

Lenke til kommentar

Så det vil si at jeg ikke kan kjøpe ei ny 1gb brikke til min maskin (dell 8400) som allerede har 2stk av 512 brikker fra før? Må jeg kjøpe 2stk av 1gb (identiske) brikker eller må jeg rett og slett ha 2stk 512 brikkertil? :ermm:

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...