braa Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 I min koselige box sitter det to stk. 512mb PC2700 DDR brikker. Da jeg skulle prøve å klokke prosessoren etter å ha montert ny kjøleribbe skjedde det merkelige ting. Jeg har en 3,4GHz P4 "Prescott". Orginalt står multiplier på 200, så jeg prøvde å skru den til 220. Maskinen starter på nytt, og her skjer det merkelige. Ifølge BIOS står det da altså PC3200 RAM i maskinen min, og som resultat nekter maskinen å boote windows. Er det noen som vet hvordan jeg kan skru opp farta på CPU uten at det går ut over RAMen min? Lenke til kommentar
Kuppern Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Gå inn i BIOS og se etter "Advanced menu" eller noe i den duren. I BIOSen til mitt Asus P4P800 deluxe er det "DRAM Frequency". Her har du kanskje 266 Mhz, 333 Mhz, 400 Mhz eller auto som valgt. Du har følgende bane i BIOS: I Advanced meny> Jumperfree configuration> DRAM frequency, her har du auto, 333, 400 og 600 mhz. Velg, lagre og lukk. Lykke til med oc. Endret 12. november 2005 av Kuppern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå