Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ADSL den 22., vurderer å sette opp WLAN

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg bumper tråden så snart, men det er en siste ting jeg kunne trengt å vite: Trenger jeg en ruter, eller duger det med en switch med uplink-port for å dele Internett-oppkoblingen mellom flere PC-er? Altså, hvilke(t) av disse oppsettene vil virke:

1: Modem -> Ruter -> PC-er

2: Modem -> Switch -> PC-er

?

5144583[/snapback]

Modemene Telenor sender ut i dag er med innebyggd router, men de har bare en port så du må ha en switch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wlan er jo kjekt å ha for laptoper etc. Tenk deg i mai når du skal gjøre ferdig oppgavene dine, og du kan sette deg ut på terrassen?

Opp til deg.

Angående D-link har jeg heller dårlig erfaringer, og PCI-kort til stasjonære har ikke vært det lureste jeg har gjort. Sitter selv på en PC med et PCI-kort fra Dlink nå, og har hverken gode signaler, pluss at plasseringen av kabinettet er viktig. Høyt er jo best, men jeg kan jo ikke ha hele driten på skrivebordet.

Har også vært mye tull med ruterene derfra, har fått ny på garanti to ganger. Ville gått for en sånn USB-dings med ledning jeg, min bror og søster har det på sine rom og har bedre singaler enn meg. Og jeg er nærmere ruteren enn søster ihvertfall..

Lenke til kommentar

Vi har ingen bærbare her i hust, og med et lån på en million etter å ha fått ny kjøkkeninnredning, garasje, og tilbygg på huset (bl.a. rommet jeg sitter og skriver dette i), blir det nok ingen med det første heller.

Goebbels: Jeg skal kjøpe en ruter hvis du klarer å forklare meg hvorfor jeg eventuelt blir å ha bruk for en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...