N_R Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 ....har en del images i VMWare, og sliter litt med at prosesser kjører på forskjellige cores på min X2. dvs, de kan gjerne kjøre på HVER SIN - men når de hopper frem og tilbake går ting treeeeegt...... Så, ønsker meg en måte å tvinge programmer til å holde seg på kun en enkelt core.... lar dette seg gjøre? (og nei, dette er ikke den cool'n'quiet ytelses-buggen det er snakk om på nettet... ) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 task manager -> processes -> velg en fil ->høyreklikk->set affinity Lenke til kommentar
N_R Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 ah... sorry, var litt rask med post'en min. Sorry! :-) Jeg vet jeg kan gjøre dette manuelt, men det er automatisk måte jeg tenkte på. Så en lignende løsning noen poster lenger ned som linket til denne siden http://www.robpol86.com/Pages/imagecfg.php, men det ser bare ut til å virke på hovedprogrammet. Problemet er at dette programmet starter helt nye prosesser, som så kjører på begge automatisk..... eller er det bare jeg som gjør noe feil??? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Aah, sorry da kan jeg ikke hjelpe deg. er rimelig fersk på dual core selv..(installerte min igår ) Lenke til kommentar
hermando Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Hei. Du har mulighet til å velge hvilken prosessor et program skal starte på ved å laste ned dette programmet. Bruker det selv og fungerer utmerket. WinLauncherXp Edit: Fikset litt på oppsett Endret 13. november 2005 av hermando Lenke til kommentar
N_R Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ...glimrende! Jeg sliter fortsatt litt, fordi jeg launcher samme program flere ganger, og vil kjøre de på hver sin - her havner alle på samme dessverre. Men, jeg er et stykke nærmere, takker for tips! :-) Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=491003&hl= <-- der står alt du trenger å vite om hvordan sette affinity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå