Goscinny Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Heisann! Nå skal jeg for første gang prøve å lage mitt eget design helt fra bunnen av. Kan bittelitt om Photoshop, men har hørt at man kan lage selve designet der. Tidligere har jeg også bygd sidene mine opp av tabeller, men ifølge "proffene" skal dette gjøres i CSS. Kan ikke ren coding. Mitt spørsmål er altså hvordan jeg skal gå frem. PS! Bruker dreamweaver MX 2004 EDIT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493244 E fant litt her også, men ikke nok. Endret 11. november 2005 av Goscinny Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Ikke CSS, men divisjoner og semantisk oppmerking (markup) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Ikke CSS, men divisjoner og semantisk oppmerking (markup) 5141129[/snapback] Du snakker litt i koder. Jeg vurderer å lage siden i tabeller også denne gang, og lese mer om dette siden, slik at mitt neste prosjekt kanskje kan være uten tabeller. Fant forresten denne siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493099 Den kan kanskje hjelpe meg litt. Men fortsatt noen ubesvarte spørsmål. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Samme remsa: Bruk code-view, les på html-dog hvordan alle elementene funker, lær deg HTML. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Nå hater jeg Elements. Det gjør ikke en ting riktig! Alt blir galt! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!! EDIT: Hva i huleste birkebeinerdust betyr dette: Endret 12. november 2005 av Goscinny Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du begynner i feil ende hvis du skal lære deg photoshop. Jeg holdt på en stund med den ene feilmeldinga etter den andre, og ga opp. Nå går jeg medier og kommunikasjon og lærer det etter boka =) Start med å lese på www.htmldog.com (som nevnt), og begynn med å lage en side uten grafikk (altså kun bygget opp av HTML og CSS, ingen bilder). Det blir lekkert det også. Så kan du ta grafikken seinere. Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Finn det verktøyet hvor du kan la kreativiteten flyte . For meg selv om jeg kan Photoshop veldig bra så blir det altfor tungvindt og det er ett program som må ha ting inn med t-skje for hver eneste ting jeg gjør. Jeg bruker utrolig nok Macromedia Flash som tegneverktøy siden der kan jeg tegne en linje fritt og tweake den på en veldig logisk måte. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Photoshop er fullstendig genialt, men det trenger litt opplæring og tilvenning. Man kan liksom ikke forvente å lage noe mesterverk første gangen. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Nå hater jeg Elements. Det gjør ikke en ting riktig! Alt blir galt! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!! EDIT: Hva i huleste birkebeinerdust betyr dette: 5141433[/snapback] Hvis du skal legge på et filter på f.eks en tekst du har skrevet kan du ikke lenger redigere teksten. Tror jeg. Hvorfor bruker du elements forresten? Kan være litt kinkig å ikke kunne html og samtidig lage designet i PS. Du kan bruke web output så får du alt ferdig i en html fil med en masse tabeller men det er ikke alltid videre lett å redigere på senere... Ville lest litt på htmldog jeg, tar deg ikke lang tid før du har skjønt hvordan det skal gjøres. EDIT: .. ikke .. quote ... bilder.. Endret 12. november 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå