Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Å slå noen i svime?

EJN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok en del filmer gjør det enkelt her: slå personen og den svimer av. I virkeligheten kan det selvsagt skje, men det er nok litt usikkert. Slag mot hodet er generelt svært usikkert. Resultatet kan vært alt fra en liten kul til døden, enda slaget er relativt svakt. Min mening er at dersom man slår noen mot hodet så bør en forvente at det kan bety et dødelig utfall, altså ikke noe man gjør hvis man ikke må! Nei, det er ikke sannsynlig at det skjer, men det er et såpass utsatt område at det ikke er verdt å ta sjansen.

Lenke til kommentar

DragonFlyer er inne på det her ja, et slag i haka får lett personen til å falle i bakken. spesiellt hvis han ikke har munnen lukket.

det man sjelden ser på film da er hvordan det faktisk ser ut når en person blir slått i svime.. han faller bare rett ned som skjellettet skulle blitt til gele og ofte snorker han høylytt og overdrevent et par ganger.

har sett dette selv et par ganger og det ser utrolig ekkelt ut. førstegangen var på en kickbox kamp i trondheim der en fikk et spark i kjakan. trodde seriøst fyren holdt på og daue.

Lenke til kommentar

Yup. Når folk blir knocket så er det faller de som en potetsekk og "snorker" høylytt.

Det er langt vanskeligere å slå ut en person enn det de får til å se ut på filmer. Som sagt så overdriver de begge veier på film. En liten smell her så svimer fyren av og spionen kan forsette eller så får kamphelten 100vis av spektakulære slag og han bare reiser seg og gir seg ikke. :!:

Lenke til kommentar
Tror man går lettere i bakken i virkeligheten enn man faktisk gjør i filmer. Der tåler de jo slag etter slag.

5140974[/snapback]

Hvor lett de faller avhenger mye av rollebeskrivelsen(good guy/bad guy).

Et hardt slag mot haka gir ganske store rystelser i hele hodet, så det kan sikkert fungere.

Lenke til kommentar
Har vel vært boksekamper opp igjennom tidene hvor det har blitt endt etter et slag? Knockout mao? Men det er vel litt mer pr0's da ;)

5141677[/snapback]

tja, bruk av hansker, munngarde, samt faktum at de er trent opp til det? De beskytter jo også hodet mye bedre en den gjennomsnittlige man i gata klarer hvis de kommer i slosskamp..

Lenke til kommentar

i virkeligheten så går de fleste ned etter ett slag, det spørs jo selfølgelig hvor du treffer dem og hvor rusa dem er, oå drugs eller alkohol.

Selv fikk jeg knekt nesa ganske heftig i fylla, men jeg gikk ikke i bakken , men er ganske sikker på at jeg hadde gjort det hvis jeg ikke hadd en flaske tequila innabordsl...

Det å sammenligne film slåsskamper med virkelighet blir for dumt, film er piss i forhold til en ekte slåsskamp på byen......ahhh...slåsskamp på byen...lenge sia ass....savner det egentlig :(

Lenke til kommentar

det kommer helt ann på hvor du slår. om du skal slå noen så de går i bakken er ikke hodet det beste valget, med unntak om du vil drepe personen eller ommøblere trynet hans.

et godt plasert slag i mellomgulvert derimot, forstyrrer puste muslene som sitter innimellom ribbeina ganske bra, og den du slår sliter med å puste en liten stund. da jeg gikk opp til rødt belte i tae kwon do var det en som gjorde akkurat det på meg og jeg måtte stoppe kampen og holde meg oppe via vinduskarmen. var veldig ubehagelig. etter dette har jeg alltid slått mot mellomgulvet når jeg har havnet i slosskamper, og det fungerer suverent. men det var kanskje ikke det du lurte på :hmm:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

jeg har blitt slått i hodet ganske hardt, måtte sy 4-5sting der oppe etterpå. jeg gikk i bakken, for så å reise meg oppigjen uten å kjenne noe som helst. tror jeg fikk et lite sjokk slik at jeg ikke kunne kjenne noe smerte. plutselit begynte det å fosse blod nedovert trynet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...