iconsurfer Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg har en Xml fil som ser slik ut: <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <Shas> <title> Shas is under development!!! </title> </Shas> Jeg lurer på hvordan jeg kan hente hver <title> attribute(Det kommer fler). Er det noen som vet hvordan jeg kan hente det og skrive det i en konsol app. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Reading XML with XmlReader... Greit sted å starte? Lenke til kommentar
mar Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Bare for ordens skyld så kan jeg informere om at i XML filen din så er ikke "title" noen attributt (den har heller ikke noen attributter), men en "tag" med tekst (CDATA tror jeg det kalles, men husker ikke helt). <title Text="Shas is under development" /> "Text" blir her attributten til "title". Kan være greit å sette seg litt inn i XML først, så vet du hvilke metoder du ser etter. Endret 13. november 2005 av mar Lenke til kommentar
iconsurfer Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Jeg fant det ut. Hvsi noen lurer på hvordan så satte jeg inn koden under. // henter fra nettet System.Net.WebRequest myRequest = System.Net.WebRequest.Create("url'en du vil hente det fra"); System.Net.WebResponse myResponse = myRequest.GetResponse(); // gjør om til xml document System.IO.Stream xmlStream = myResponse.GetResponseStream(); System.Xml.XmlDocument xmlDoc = new System.Xml.XmlDocument(); //laster xml dokumentet xmlDoc.Load(xmlStream); // Leseren System.Xml.XmlTextReader xr = new System.Xml.XmlTextReader(xmlStream); //skriver det ut Console.WriteLine(xmlDoc.InnerText); Takk for svarene Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 { string rssURL = urlTextBox.Text; System.Net.WebRequest myRequest = System.Net.WebRequest.Create(rssURL); System.Net.WebResponse myResponse = myRequest.GetResponse(); System.IO.Stream rssStream = myResponse.GetResponseStream(); System.Xml.XmlDocument rssDoc = new System.Xml.XmlDocument(); rssDoc.Load(rssStream); System.Xml.XmlNodeList rssItems = rssDoc.SelectNodes("rss/channel"); string title; for (int i = 0; i < rssItems.Count; i++) { System.Xml.XmlNode rssDetail; NewsItem tempNewsItem = new NewsItem(); rssDetail = rssItems.Item(i).SelectSingleNode("title"); if (rssDetail != null) { title = rssDetail.InnerText; } else { title = "title"; } titleTextBox.Text = title; } Perfekt for deg: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/...Sharp/learning/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå