petro_vitallini Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Hei folkens. Så er det igjen tid for å oppgradere pc`en og helvete er i gang . Sitter på følgende system. Hovedkort: asus a7n8x deluxe. cpu: AMD Athlon XP2800+ 2.07GHz 333MHZ 512Kb,Barton minne: 2x512 Gb kingston hyper X (pc3200) grafikk kort: Geforce 6800 GT AGP Så, når jeg så skal oppgradere så hadde det vært veldig fint om jeg kunne fortsette å bruke grafikkortet. Minnet hadde også vært fint å ta med seg videre. Går for en AMD løsning. Ville gjerne hatt tips på hovedkort som tillater meg 1:å fortsette å benytte grafikkort og minne som jeg har, 2). gi meg muligheten til å gå til innkjøp av en prosessor som jeg kan overføre til neste oppgradering som mest sannsynlig vil bli hovedkort(i og med at jeg må over på PCI-ekspress når grafikkort oppgraderes), minne og grafikkort. Har sett på hovedkort med nforce4 og PCI-ekspress på komplett og får inntrykk av at de støtter de samme prosessorene som det jeg har sett på, stemmer det? Hadde også vært fint å få tips på cpu også. Jeg har vel ca 5000 å svi av (leker litt med tanken på en 10000rpms disk, men det er ikke førstepri) Et hovedkort jeg har sett på: 1. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303412&cks=PRL Ville dette dekke behovet mitt? Går ut fra at X2 betegnelsen på amd prosessorer betyr dual core, vil en slik en passe med det hovedkortet? Takk på forhånd for eventuelle svar Petro Edit: Beklager den dårlige overskriften. Sløvt av meg å ikke lese stickien. Endret 11. november 2005 av petro_vitallini Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Hovedkortet du linker til støtter ikke fremtidige PCI-Express-skjermkort. Oppsett: Hovedkort: ASRock 939Dual-SATA2 488 kr (støtter AGP og PCI-Express!!) CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2625 kr Totalt: 3113 kr (avhengig av hvilken butikk du velger!) Hvilken strømforsyning har du? Edit: Det er ikke noe poeng med å kjøpe noen Raptor-disk, siden de ikke gir noe serlig bedre ytelse og koster mye. Endret 11. november 2005 av efikkan Lenke til kommentar
petro_vitallini Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Hei efikkan og takk for svar! Sitter på en antec 430w strømforsyning. Er det dugelig? I og med at du ikke nevner det i posten din så regner jeg med at minnet jeg har kan brukes på det hovedkortet du har nevnt? Har lest litt om det nå og passer jo egentlig perfekt for meg. Om jeg klarer meg med en oppgradering til rundt 3000 så er jo det knallbra. Blir mer øl på kroa det . Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Enig med efikkan. Ser ut som et meget bra oppsett. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg kjenner ikke til antec, men hvis det er et bra merke så vil den holde. Minnet ser også ut til å passe, men for sikkerhets skyld sjekk om hovedkortet har problemer med akkurat disse brillene. (sjekk på hjemmesiden til hovedkortprodusenten) Jeg anbefaler at du bruker resten av pengene på en kraftigere prosessor eller sparer det til neste innkjøp, det er i alle fall mindre helseskadelig enn drikkevarer Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Husk på at AMD vil bytte sokkel i løpet av første halvår 2006. Å kjøpe noe AMD nå med tanke på at det skal være oppgraderingsvennlig kan jeg ikke helt skjønne åssen du skal få til. Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg kjenner ikke til antec, men hvis det er et bra merke så vil den holde. Minnet ser også ut til å passe, men for sikkerhets skyld sjekk om hovedkortet har problemer med akkurat disse brillene. (sjekk på hjemmesiden til hovedkortprodusenten) Jeg anbefaler at du bruker resten av pengene på en kraftigere prosessor eller sparer det til neste innkjøp, det er i alle fall mindre helseskadelig enn drikkevarer 5143174[/snapback] brillene Måtte bare quote, var så morsomt ;P Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Da var mitt innlegg om dårlig emnefelt fjernet - men tenkte jeg bare skulle skrive at her ser vi på et KREMEKSEMPEL av et godt emnefelt. Måtte alle følge denne malen . Lenke til kommentar
petro_vitallini Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Husk på at AMD vil bytte sokkel i løpet av første halvår 2006. Å kjøpe noe AMD nå med tanke på at det skal være oppgraderingsvennlig kan jeg ikke helt skjønne åssen du skal få til. 5143231[/snapback] Er dette bytte til sokkel m2 eller noe slikt? Mener å ha lest at det er mulig å oppgradere det Asrock kortet til m2. Spørs jo hvor bra det funker i såfall. CrZy_t: Vet ikke hvor lang tid det er til neste oppgradering, men jeg har som regel tynet systemene jeg har hatt tidligere litt over smertegrensen så vi får se hva jeg går for. Setter pris på innspillet uansett. Takk til dere andre som har gitt tips også. Alastor: Hehe satt 5 minutter med den headingen der så det var bra den falt i smak. Kan jo bare være jeg som er treig også - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå