r_k Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Hei Jeg driver å forsker på å slette tomme undermapper på en disk på en enkel måte. Men står faktisk å stanger hode i veggen. Her er et lite eksempel: D:. └───temp ├───New Folder ├───RK └───TEMP Slik som feks: rd d:\temp\*\T* Slik at det blir søkt igjennom alle undermapper (her på \temp) etter en mappe som heter T... Går det eventuelt ann å lage en .bat fil for dette? Endret 11. november 2005 av r_k Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 du skal altså bare slette alle tomme mapper? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Det er absolutt mulig å gjøre i CMD, men vet ikke om det er vits å lese opp om CMD og skrive programmet bare for å gjøre denne lille oppgaven. Jeg har vanskelig for å tro at du har så altfor mange tomme mapper og at "problemet" er hender så ofte at du trenger en .bat fil for å lettere fikse det. Du kan derimot gjøre det nest beste, nemlig installere perl og kjøre denne linja: http://duramecho.com/ComputerPrograms/Dele...ptyDirectories/ Lenke til kommentar
r_k Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Jepp. Det er bare tomme mapper jeg skal slette, og da ikke alle tomme mapper. Og neida det er ikke noe problem. Kan godt sitte å gå igjennom mappene et par 3-4 ganger i uken for å slette de tomme mappene, men det hadde vært kjekt å slippe. perl... hmmm.. Egentlig ikke en dum ide, men er veldig noob når det gjelder slike ting. Går det ann å spesifisere hvile mapper? eksempel ved bruk av wildcard? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Når det gjelder det scripter der så tror jeg det tar utgangspunkt i hvor du kjører det fra. Men der det står "." i koden kan du nok bytte ut med "d:\temp\" Lenke til kommentar
r_k Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Det skriptet sletter jo faktisk alle tomme mapper, og ikke bare noen spesifike som det jeg var på jakt etter da. Kjipt. Får google mer da... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Dersom du endrer sctiptet fra : perl -MFile::Find -e"finddepth(sub{rmdir},'.')" til: perl -MFile::Find -e"finddepth(sub{rmdir},'d:\temp')" så skal den bare slette alle tomme mapper under d:\temp EDIT: Var ikke det hva du ville gjøre? Endret 13. november 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
r_k Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Nei. Ville ikke slette alle tomme mappene. Bare denne d:\temp\*\T* (d:\temp\RK\TEMP). Hovedønsket mitt var å kunne bruke wildcard for sletting. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Da bør høre med en som kan Perl programmering og be han om å utvide scriptet. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=31 Endret 13. november 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 SuperCleaner gjør denne jobben lett. Du kan legge innwildcardkommandoer, og du kan sette den til å kjøre på bestemte tidspunkt. I det hele tatt; til ditt bruk, så kan du bare stille den inn en gang, og så trenger du faktisk ikke tenke mer på det; Lenke til kommentar
r_k Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Vel ser ut til at jeg må følge rådet til JohndoeMAKT og prøve å få dette til i perl eller tilsvarende programspråk Angående pmarius forslag. Programmet var lovende, men det støtter ikke wildcards på mapper, bare filer. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå