Gå til innhold

Hjemmekino til ca 15000. Hva trengs?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt sånn lyst til å vite hva man får av hjemmekino til ca 15000 kroner. Dette skal for det meste brukes til film og tv, men muligens litt data også.

Det jeg mangler er:

*Et totalt høyttalersystem med reciever, effektforsterker og alt slikt (helst 5.1).

*Krav: god lyd.

*Prosjektor.

*Krav: relativt stillegående, mulig å bruke i litt lys, god kontrast og god oppløsning.

*Kabler.

*Krav: ikke noe spesielt. Gode kabler.

Som dere kanskje skjønner er jeg ikke så trent innen faget. :p

Hvis noen kunne gi meg tips til hvordan jeg burde bruke pengene uten å velge noen bestemte produkter, hadde det også vært kjempefint.

På forhånd: takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.. droppa prosjektor på dette første her jeg.. satt opp høyttalere, reciever og dvdspiller

KLIPSCH HJEMMEKINO-HØYTTALERPAKKE kr 7995,-

NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver kr 3995,-

Asono DVDx70+ kr 995,- ( støtter ALT ).

tilsammen: kr 12985 ,- + kabler og prosjektor ( tenker rundt 22000 )

sorry at jeg "overkjørte" budsjettet ditt. men en god prosjektor koster fra som ca 10k og oppover

Lenke til kommentar

En bra prosjektor i tillegg til et bra anlegg sprenger budsjettet du har satt opp. Hvis du har flaks kan du kanskje få en pent brukt prosjektor, men jeg tror sjansene er små innenfor budsjettet.

Jeg ville ha ventet med prosjektor og prioritert et bra anlegg.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar

Nå har jeg kikka litt på nett og funnet det beste jeg klarte til ca. 15000. Er ikke så _veldig_ kravstor, så jeg skulle tro dette holder for meg.

Panasonic Projector PT-AE700E

Denon DHT-500SD

Hva mener dere? Er dette det beste man kan få for 15000, eller er jeg helt på bærtur? :p

edit: vet projektoren bare har 1000 ansi lumen, men når jeg tenker meg om trenger jeg nok ikke mer.

Endret av galskapen
Lenke til kommentar

funker sikkert greit det. jeg satt opp i forhold til god lyd og du vil sikkert få god lyd i det anlegget også. Er bare det at der har du satelitter som støttes opp av subn. Satelitter består mest av diskant og kanskje en mellomtone. Mens i vanlige høyttalere har man diskant, mellomtone og bass.

ser ut som en grei prosjektor også. Støtter HDTV 720p. IKke så ille det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...