Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående bitorrent


Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Har lastet en del med torrents nå og bruker Azureus som Torrent Client. Alle porter er åpne og det grønne lyset er der som det skal. Men hastigheten har aldri vært noe å skryte av. Er det vanlig å ha en hastighet på mellom 2-20 kbps? Max 30...?

 

Jeg laster ned filer som er forholdsvis populære og nå f.eks. laster jeg ned en som har 350 spredere og 1000 delere, men det er bare 25 spredere og 20 delere som jeg har kontakt med. Hva skyldes dette?

 

Jeg må vel få spurt om det jeg egentlig ville spørre om; hva betyr disse begrepene: delerne, sprederne, tracker, seeds, peers, leechs, DL, DE og MO? Og hva kan jeg gjøre for å få mer av dem : :blush: ?

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det går så sent kan være at de andre har treige linjer eller så har de rett og slett strupet upploaden sin med feks. netlimiter. På sider der en må registrere seg og

er avhengig av en god ratio for å laste ned de nyeste torrentsene vil det altid gå mye fortere. Hvis du ikke har så rask linje kan det kan også hjelpe å skru ned upploaden din til feks 70% dette kan lettest gjøres i Bitcomet, da det er meget lett å gjøre i settings der.

 

 

Tracker er en server som dirrigerer de ulike pakkene som blir sendt til og fra pc'en din.

Seeders er antall som har lastet ned torrenten og som fortsatt har den åpen.

Leechers er antall som laster ned torrenten.

Endret av DragonFlyer
Lenke til kommentar

Det er ikke lov å spørre etter steder som inneholder piratkopiert materiale - ei heller er det lov å gi folk som spør slike linker :).

 

Så trådstarter, nå vet du det - forventer ingen flere spørsmål fra din side om dette. Kommer det allikevel nye, får du en tid med "ferie" fra forumet :).

 

Jeg lar tråden leve videre da trådstarters egentlige spørsmål er legitimt

 

EDIT: Ser faktisk at denne tråden bryter med Tre-ords-regelen.

 

Trådstarter bes bytte emnefelt omgående, ellers kan tråden bli stengt.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Grunnen til at det går så sent kan være at de andre har treige linjer eller så har de rett og slett strupet upploaden sin med feks. netlimiter. På sider der en må registrere seg og 

er avhengig av en god ratio for å laste ned de nyeste torrentsene vil det altid gå mye fortere. Hvis du ikke har så rask linje kan det kan også hjelpe å skru ned upploaden din til feks 70% dette kan lettest gjøres i Bitcomet, da det er meget lett å gjøre i settings der.

 

 

Tracker er en server som dirrigerer de ulike pakkene som blir sendt til og fra pc'en din.

Seeders er antall som har lastet ned torrenten og som fortsatt har den åpen.

Leechers er antall som laster ned torrenten.

5140616[/snapback]

Jeg har erfart at du får større nedlasting på 50% av din linjes kapasitet (når ADSL), og ikke 70%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...