Ottesen Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Heisann heisann... Jeg er ny her og må si at jeg syntes dette ser ut som en meget bra forum ! Og, såklart har jeg noen spørsmål.... Jeg har kjøpt meg ny data nå, p4 630 3 ghz 2mb 775 socket cpu Msi 915p neo2-54g hovedkort Colors 420w strømforsyning 1024 mb ram,pc4200 160gb 7200 rpm harddisk Og jeg har nå satt den opp til 3,5 ghz, tempen ligger rundt 50-55 grader og data'n er mega stabil... MEN ram frekvensen er på 632 ? hva menes med det,og hvor mye er det farlig å sette den til ? Og hvor mye kan jeg clocke cpu'n til ? Mvh Magnus Ottesen Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 hvor mye kan jeg clocke cpu'n til ? Mvh Magnus Ottesen 5140459[/snapback] helt til den tar fyr velkommen til dette forumet! bra med flere folk her, selv om det er mange her fra før av og du har rett i at dette er ett bra forum! masse folk som svarer deg med gode svar, og hvis du er her på de rette tidspunktene kan svarene komme ganske fort Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Klokk opp litt og litt, øk Vcore litt og litt (men ikke for mye). Kjør Prime95, SuperPI, 3DMark etc, for å teste stabiliteten. Det er som regel Prime95 som først gir beskjed. Hvor mye du kan klokke kan variere, så ingen kan gi deg et konkret tall. Men jeg har sett folk dra 3 GHz CPU'er opp i 3.6-3.8 GHz på luftkjøling. (Ikke boxed-vifte vel å merke). Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Klokk opp litt og litt, øk Vcore litt og litt (men ikke for mye). Kjør Prime95, SuperPI, 3DMark etc, for å teste stabiliteten. Det er som regel Prime95 som først gir beskjed. Hvor mye du kan klokke kan variere, så ingen kan gi deg et konkret tall. Men jeg har sett folk dra 3 GHz CPU'er opp i 3.6-3.8 GHz på luftkjøling. (Ikke boxed-vifte vel å merke). 5142918[/snapback] Heisann... 3,6 til 3,8 sier du ? Jeg har testet å kjøre min på 3900 og det går fint på boxed-vifta, gradene forandrer seg ikke mye fra 3500 til 3900 faktisk... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Tja, ikke alle prosessorer av samme type klokker like bra. Men ofte kan man ta det ganske høyt. Rart den ikke blir varmere med boxed-vifta. Jaja. Uansett, før man hopper i taket bør man teste stabiliteten skikkelig. Ofte kan maskinen virke stabil, men så kommer det plutselig en uventet kræsj. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Tja, ikke alle prosessorer av samme type klokker like bra. Men ofte kan man ta det ganske høyt. Rart den ikke blir varmere med boxed-vifta. Jaja. Uansett, før man hopper i taket bør man teste stabiliteten skikkelig. Ofte kan maskinen virke stabil, men så kommer det plutselig en uventet kræsj. 5147104[/snapback] Sant som du sier Har du noen anbefalling til et bra program for å teste stabiliteten ? Mvh Ottesen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Mja, du kan jo begynne med de jeg nevnte tidligere i tråden. Ellers kan du jo prøve noen spill i tillegg, for å se om de kjører stabilt. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Mja, du kan jo begynne med de jeg nevnte tidligere i tråden. Ellers kan du jo prøve noen spill i tillegg, for å se om de kjører stabilt. 5151224[/snapback] hehe...tydeligvis litt surrete idag jeg, jeg hadde glemt inlegget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå