Gå til innhold

Hvordan vil en slik løsning virke?

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å lage en bar :) . Der vil jeg også gjerne få opp et "media senter" og i den forbindelse har jeg noen spørsmål.

Jeg hadde håpet at jeg kunne ha 1 pc med projektor som selve kjernen i systemet. Fra systemet vil jeg gjerne se tv, film, spille musikk osv. Har også lyst å koble opp Playstation og evt. karaoke maskin på projektoren. PC'en skal stå bak baren, så kan i utgangspunktet bare kjøpe vanlig kabinett, men ser jo mye bedre ut med et "stereo anlegg"!

Dette skal bli billig, har derfor sett på denne løsningen:

PC'en og Projektor(som jeg ikke har noe peiling på)

1.Er det mulig å koble kabel tv rett på en projektor, regner med at den må gjennom en tv-tuner? Dette setter man vel da i PC'en?

2.Hvis jeg skal koble tv, ps2, karaoke osv. Må jeg passe på ant innganger på projektoren, eller er det kanskje mulig å skaffen en switch av noe slag FØR projektoren?

3.Litt usikker på om jeg skal ha lcd + projektor, tenker da på hvis jeg kun vil spille musikk og ikke ha på projektoren og kun styre pc'en fra en mindre skjerm bak baren. Dette blir jo veldig dyrt, finnes det noen bedre/billige løsninger?

4.Jeg skal ha pc'en bak baren, det er vel en fordel med radio signaler i stedet for IR? Eller funker det bra med IR selv om man ikke lyser rett på? Noen anbefallinger av tastatur og fjernkontroll?

Til slutt: Noen som har noen ideer hvordan dette kan gjøres for en billigst mulig penge? Jeg vektlegger ikke tv-opptak så mye, kun det å se tv, så trenger vel ikke 2 inntakt på tv-kortet?

Klarer jeg å komme under 7000kr ?? (uten skjerm og projektor altså ;))

Håper på mange svar, evt. linker til steder jeg kan lese. Litt av problemet mitt er vel kanskje at jeg ikke ser helt alle mulighetene et slikt system virklig gir.

På forhånd Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...