willbend Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg vil se kildekoden. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ville vært spennende å se kildekoden, ja! Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Nå har jeg lagt ut kildekoden HER Konstruktiv kritikk er fint, men husk at jeg er veldig fersk med programmering, og spesielt med C++, så regn med at koden sikkert burde være bedre strukturert, og at det er ting som helt sikkert kan gjøres på lettere/bedre måter Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Eneste jeg har reagert på er at du bruker "using namespace std" i headerfilene dine. Dersom noen inkluderer headerfilen din i sin egen headerfil, kan det bli miks mellom namespace osv. "using namespace std" burde være forbeholdt definisjonsfilene (cpp). En annen ting jeg akkurat oppdaget er at du bruker hardkodede størrelser på brettet ditt. Jeg tror jeg heller ville laget noen #define eller const int da det i ettertid ville vært enklere å endre forskjellige ting, som f.eks. om du ville brukt vegger med hjerteformer som grenser osv. Uansett er dette bare flisespikk på ditt/vårt nivå, så jeg synes egentlig koden var veldig enkel og fin. Du må si hvordan det gikk når du får den tilbake. En siste ting er personlig oppfatning da, men jeg prøver alltid å styre unna windows spesifikke ting, for å gjøre koden mer portabel. WORD, DWORD, COORD osv kan enkelt erstattes med unsigned short, unsigned long, og en egen struct med koordinater short x, short y. Dette vil gjøre koden din mer portabel, så mindre av koden må skrives på nytt for et annet OS. Sikkert en del som er uenig i at dette er lurt, men jeg ville bare nevne det som en egen oppfatning. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Takk for bra kommentarer Nazgul! Skal ta det med meg videre. Angående WORD og DWORD så var vel det noe jeg kun brukte når enkelte funksjoner forlangte å få dem som input. Såvidt jeg husker brukte jeg vel bare dette når det gikk på å stille inn egenskaper for console. Kunne jeg brukt noe annet der? Skal forresten bli forsiktigere med bruk av namespaces framover Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 string line; getline(file,line); // Henter ut neste linje fra fila, og lagrer den i "line" char* temp = (char*)(&line)+4; // Konverterer line fra string til char* Her ville jeg heller brukt getline(file,line); char temp[4]; line.copy(temp, 4); (...) Men på en annen side synes jeg metoden din var ganske stilig, som jeg ikke visste at var mulig med std::string. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Siden dette er en oppgave, så er det ikke så viktig, men en må egentlig bruke binærfiler på hiscore lister, hvorfor burde egentlig si seg selv. Utenom det, kjempebra Minner meg veldig om de glade DOS dager, med C og QuickBasic programmering. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Siden dette er en oppgave, så er det ikke så viktig, men en må egentlig bruke binærfiler på hiscore lister, hvorfor burde egentlig si seg selv. Utenom det, kjempebra Minner meg veldig om de glade DOS dager, med C og QuickBasic programmering. 5176791[/snapback] Jepp, veit at det er en veldig "lettvint" løsning med txt-fil, men det er først og fremst for å vise at jeg klarer å sortere/skrive til/lese fra fil at jeg har valgt å ha highscore. Tenkte på å kryptere på en eller annen måte, men gadd ikke styre noe med det Hvis dette skulle brukes til noe annet enn som en skoleoppgave så hadde jeg nok tenkt mer på dette "problemet". Men hvem har egentlig glede av å manipulere den highscoren her? Ikke veit jeg Takker for god respons! Endret 19. november 2005 av Knut Marius Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg bare lurer litt på hvordan du initaliserer konsollen for å få til høyde, bredde etc. Bruker du FindWindow() og MoveWindow(), eller har du en bedre metode? =) Kommer du til å legge ut source? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Nå har jeg lagt ut kildekoden HER 5174838[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå