teaspoon Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg bestillte meg endel hardware fra Komplett og PSdata i forrige uke. Minnet og hovedkortet kom raskt og enkelt fra Komplett, mens jeg ikke får Skjermkort og prosessor før i morgen eller på mandag. Da jeg bare har 2x256MB minne i maskina pr dags dato tenkte jeg å sette de nye minnebrikkene inn i det gamle hovedkortet sålenge. Men når jeg setter inn begge de nye brikkene i det gamle hovedkortet krasjer maskina når jeg spiller Civ 4. Brikkene jeg har kjøpt er TwinMOS DDR PC3200 2x512MB Dual-Channel Kit. Hovedkortet er ett gammelt MSI 648 Max. Er grunnen til at jeg krasjer at det er Dual-Channel brikker? Er dette isåfall skadelig for brikkene? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det skal gå helt fint å putte to stk. "dual-channel"-brikker i et hovedkort som ikke har dual-channel. Forskjellen på såkalte "dual-channel"-kit, og vanlige brikker, er at "dual-channel"-brikkene visstnok er testet sammen, og er derfor garantert å kunne kjøre sammen. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Hmm ok, har du noen idèer om hva som kan gjøre at jeg krasjer da? Skjer bare når jeg har 2 brikker i, er den ene brikken ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå