e321 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Nå er det nok.. i går kveld måtte jeg restarte hvert 2.min ca. for å få lov til å surfe.. Har lest her at mange andre også har sånne problemer, men har ikke funnet noen løsning, så hvis noen har løsningen så værsåsnill å legg den ut Når jeg bruker Bit Torrent f.eks så skjer det uansett, men vanligvis så er det mest på kvelden det skjer.. på dagen går det såogsi feilfritt, men er ofte det låser seg i ca. 20sekkund før den plutselig popper inn på sida. Har On(/off)line ADSL, 2000/300 eller hva det nå er etter det blei oppgradert. Takker for svar og en evt. løsning, Mvh Espen Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har hatt tilsvarende problem med ngt, og da var problemet at hastigheten på linja mi var for høy i forhold til hva "nettet inn til huset klarte". Hadde 4500 og den er nå justert ned til 3700 omlag og det fungerer glimrende. G Lenke til kommentar
e321 Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 hm.. hvor gjør jeg det? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 ringe telenor antar jeg.eller gå på online.no og degradere linja di. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 ring teknisk support på telenor du Lenke til kommentar
klikko Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 ringe for å nedgradere linja! omg det er bare synd! Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Når du sier at du stadig må restarte, hva innebærer det? Restarte modemet? Restarte maskina? eller restarte programmene som benytter seg av internet? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 starter nettleseren på ny... hjelper ikke det må jeg starte pc'n på ny.. så kan ikke ha noe med linja å gjøre vel? Jeg har konstant forbinnelse med routeren(ip og alt er ok) men http funker ikke.. Jeg får pinget... Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 starter nettleseren på ny... hjelper ikke det må jeg starte pc'n på ny.. så kan ikke ha noe med linja å gjøre vel? Jeg har konstant forbinnelse med routeren(ip og alt er ok) men http funker ikke.. Jeg får pinget... 5142384[/snapback] Høres ikke ut som linja nei, virker som det er browseren din. Har du andre programmer som også må restartes da? F.eks msn, ftp-overføringer osv? Hvis det bare er browseren som du har problemer med så er det nok den. Kanskje forsøke en annen browser, mozilla, opera f.eks? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hvilket modem har du? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 det første jeg ville gjort var å ta et søk etter spyware/adware/etc. kan hende det vil løse problemet ditt. last ned adaware, spybot og microsoft antispyware, kjør scan med samtlige programmer samt med ditt antivirusprogram - tipper der er norton antivirus siden du har telenor. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hatt store problemer med telenor jeg..... vet av alt mulig feil det går an og få.... FINNES bare en utvei... true med at du skal klage til forbrukerrådet.... Siden jeg skrev en hissi mail til de med at jeg truet med å gå dit (14 dager siden) har faktisk nette funka 14 dager uten at jeg må ringe de.... Det er personlig rekord.... har telefon regning på nr 05000 siden mars har besteget åver 2000kr.... Sett igjenom alle fakturane.... og det er litt i underkant av det... og dette er siden mitten på mars Så kan gått si at jeg har sletet LENGE med de når det koster 0,69kr/min.... da kan du bare begynne å regne.... det blir litt tid det ja.... MEN TELENOR ER PÅ VEI BORT FRA HUSE MITT FOR GODT.... Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 En venn av meg sliter med det samme problemet. Og det skjer med alle maskinene i nettverket hans. Skjelden dette skjer med NGT hos meg. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg har telenor 2000/300 og er gansk fornøyd med det, ingen slike problemer her Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 vet av alt mulig feil det går an og få....FINNES bare en utvei... true med at du skal klage til forbrukerrådet.... hvorfor skal han klage til forbrukerrådet her? Lite som tyder på at det er linja, iallefall ikke utifra feilbeskrivelsen. Må man lukke browseren også åpne den for å få ting til å fungere så tyder det meste på at det er selve browseren eller et eller annet fanteri på maskinen. Tyder på softwareproblematikk. Da må man forsøke andre ting før man konkluderer med hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 vet av alt mulig feil det går an og få.... FINNES bare en utvei... true med at du skal klage til forbrukerrådet.... 5142445[/snapback] "Hei forbrukerrådmannen, jeg har masse feil med operativsystemet mitt som gjør at jeg må starte maskinen min på nytt for å få internett til å virke, så jeg vil klage på Telenor" Logisk. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 har 2 maskiner på nettverket... begge har problemer men jeg, som er koblet på med kabel, har mest problemer... Har firefox, opera og IE men like gale i alle sammen... Modemet er Speedthouch 510i. Har søkt her på forumet og det ser ut for at mange andre har de sammeproblemene som meg.. så vet ikke hva som kan være galt jeg? Var en periode alt sluttet å fungere 24/7 så vi fikk nytt modem fra telenor, etter det funker ting som normalt(altså unormalt) igjen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Ring Telenor du... selv om det er noe på din egen pc som er gæli så kan det ikke skade å ringe. Hadde samme problemet med BlueCom her i fjord, men etter en telefon så var det fikset, var bare linja som ikke tålte hastigheten Lenke til kommentar
MagE Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 uff. Bare tull med telenor. Hater det. kan nesten ikke laste opp engang pga liten linje. Svaner 10 000/10 000 som vi hadde (bedrift) Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Bruker telenor her.. Og jeg detter ganske ofte ut, men det er ofte pga. routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå