Gå til innhold

Hvilket hovedkort? DDR eller DDR2?

AM6

Anbefalte innlegg

Hallais! Har fått i oppdrag av å kjøpe nytt hovedkort til broren min, ettersom hans nye strømforsyning ikke passet på hovedkortet han har...

Hvilket ville dere ha kjøpt av hovedkortene på denne siden!

Han har vanlig DDR ram som skal brukes til kortet, så da må man vel kjøpe hovedkort som støtter DDR1 og ikke DDR2? Eller kan man kjøpe DDR2 hovedkort og bruke DDR1 på det også?

Takker for alle svar og tilbakemeldinger!

Mvh AM6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dumt!

Du poster, venter i 40 minutter, slenger med leppa i post nr 2 og tror du skal få hjelp!!

Kent

5140291[/snapback]

Om du virkelig tolket det innlegget så negativt så har du virkelig misforstått.

La merke til at flere var innom tråden, dermed skrev jeg dette.

Lenke til kommentar

Sweet: Tusen takk for svar, du hjalp meg der :)

Magic: Fint at du iallefall svarer på emnet, man trenger ikke å være fjortiss for å ville ha raskt svar. Jeg er litt utålmodig som Sweet sier, skal bestille deler straks.

BlackDeath: Hva er vitsen med å svare på postnr 2 da? Om man virkelig hadde tolket det innlegget så negativt, så bør man heller se bort ifra å svare.

På ingen måte har jeg vært uhøflig og respektløs, men når folk skriver slik som de gjorde, så svarer jeg for meg.

Hvor lenge en har vært på forumet har ingen betydning. Har vært lenge på andre forumer og vet hvordan reglene er.

Istedet for å løpe vekk fra emnet, så bør man heller sende PM om noen virkelig ser så negativt på innlegg nr2.

Lenke til kommentar
Sweet: Tusen takk for svar, du hjalp meg der :)

Magic: Fint at du iallefall svarer på emnet, man trenger ikke å være fjortiss for å ville ha raskt svar. Jeg er litt utålmodig som Sweet sier, skal bestille deler straks.

BlackDeath: Hva er vitsen med å svare på postnr 2 da? Om man virkelig hadde tolket det innlegget så negativt, så bør man heller se bort ifra å svare.

På ingen måte har jeg vært uhøflig og respektløs, men når folk skriver slik som de gjorde, så svarer jeg for meg.

Hvor lenge en har vært på forumet har ingen betydning. Har vært lenge på andre forumer og vet hvordan reglene er.

Istedet for å løpe vekk fra emnet, så bør man heller sende PM om noen virkelig ser så negativt på innlegg nr2.

5140565[/snapback]

Jeg syns Black Death er rimelig. greit nok, du mente kanskje ikke kommentaren din så seriøst som den kunne tolkes, men å vente i 40 min for så å slenge med leppa er bare teit. når du i tillegg ikke har noen ydmykhet og følger opp med samme stilen i senere poster så får ikke folk noe lyst til å svare. dessuten skal man ikke ha mye peiling for å kunne svare på at DDR1 minne ikke vil funke i DDR2 sokkel, og omvendt. Og ja, det spiller noen rolle at du nettopp har blitt medlem, da tar du det litt forsiktig rundt svinga...

Lenke til kommentar

...og leser retningslinjer godt ^_^

Hvilket hovedkort du skal gå for kommer helt an på hvilken CPU du har/skal ha? AMD eller Intel...

Hvis du har DDR ram fra før, så er AMD naturlig, ettersom de fremdeles bruker DDR, men hvis du har intel CPU fra før..

Lenke til kommentar
Dumt å kritisere en som har vært med på forumet siden 2001 og har nesten 900 poster!

Speisielt når du selv har 2 poster og vært medlem i ca 2 timer!

Du  kommer lenger med litt høflighet og respekt!

Kent

5140362[/snapback]

Hei,

Takker for støtte. Syns fortsatt ikke at han fortjener noe svar/hjelp.

Staljin

Lenke til kommentar

hardrock_ram: Tidligere skrev jeg følgende: "Istedet for å løpe vekk fra emnet, så bør man heller sende PM om noen virkelig ser så negativt på innlegg nr2.".

Men enkelte som deg klarer vist ikke dette.

Må si jeg ble litt forbauset når jeg så hvordan folk reagerte på dette innlegget. Dere har virkelig et lite problem hvis det skal så lite til for dere før dere begynner med slik "drittslenging" eller hva jeg nå skal kalle det.

Selv skjønner jeg at det var litt idotisk å skrive dette innlegget, men så idiotisk som dere oppfatter det var det virkelig ikke.

Dessuten så er det ikke rart jeg reagerer når jeg får slike tilbakemeldinger.

staljin: Greit nok at du syns det, og det kan du bare holde for deg selv.

Hold kjeft og glem denne tråden.

Er igrunn bare å stenge denne tråden anyway, har fått svar på det jeg trengte svar på..

Endret av AM6
Lenke til kommentar
hardrock_ram: Tidligere skrev jeg følgende: "Istedet for å løpe vekk fra emnet, så bør man heller sende PM om noen virkelig ser så negativt på innlegg nr2.".

Men enkelte som deg klarer vist ikke dette.

Må si jeg ble litt forbauset når jeg så hvordan folk reagerte på dette innlegget. Dere har virkelig et lite problem hvis det skal så lite til for dere før dere begynner med slik "drittslenging" eller hva jeg nå skal kalle det.

Selv skjønner jeg at det var litt idotisk å skrive dette innlegget, men så idiotisk som dere oppfatter det var det virkelig ikke.

Dessuten så er det ikke rart jeg reagerer når jeg får slike tilbakemeldinger.

staljin: Greit nok at du syns det, og det kan du bare holde for deg selv.

Hold kjeft og glem denne tråden.

Er igrunn bare å stenge denne tråden anyway, har fått svar på det jeg trengte svar på..

5142158[/snapback]

Syns det er du som har veldig dårlig instiling. Først og fremst er du ikke i stand til å legge ut/presantere det du vil ha hjelp med på en skikkelig måte, og så er du veldig utålmodig, og hissig.

Eneste logiske forklaringen jeg finner på er at du går gjennom pubertet nå og at dine reaksjoner styres av de løpende hormoner, hvis ikke det så er du rett og slett en tulling, som bør settes på plass.

Syns det er bare synd at det er en del veldig snille mennesker der ute som hjalp deg alikevel(selv om jeg syns ikke du fortjenner det, og jeg klarer ikke å holde det for meg :tease: ).

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

hehe, morsom lesning... ser ut som du har tråkket noen på tærne her... vær forsiktig sier nå bare jeg... disse datafolkene altså... har hørt at de kan være ganske farlige...spesielt de med ekte stålsolide tastaturfingrer! :tease:

Endret av vidarv
Lenke til kommentar
Hallais! Har fått i oppdrag av å kjøpe nytt hovedkort til broren min, ettersom hans nye strømforsyning ikke passet på hovedkortet han har...

5140122[/snapback]

Har han HK med 20pin kontakt og han har kjøpt seg en PSU med 24pin?

Da er den billigste løsningen en overgang om han ikke vil ha et nytt HK.

Strømkabel/adapter ATX (bruk 24-pin PSU på 20-pin hovedkort)

Skal du ha nytt HK bør du komme med litt mer info om hva slags CPU du har eller vil ha. Om du har AGP eller PCI-E skjermkort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...