Gå til innhold

Explorer.exe bruker 100% av CPU

Anbefalte innlegg

Hey...

I det siste har jeg merket det at pcen henger av og til pga Explorer.exe som bruker 99% av CPU.. Dette er galt.. Er det noen som har peil om hva dette er?? Har tillogmed hvert plaget av dette før.. Så har nå nyformatert pc.. Men forsatt henger den av og til... Veit du noe så post svar..=)

Legger ved et bilde av Oppgavebehandling..

Explorer.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. Ja.. Det samma problemet har jeg også.. Det var snakk om at det skjedde ved noen spesielle greire jeg gjorde på pcen.. Det pleier og skje når jeg ser noe med Winamp, prøver og slette en fakefil og noen andre ting som jeg ikke husker... Men hvordan får jeg slettet den fakefila som sier hele tiden at den er i bruk av et annet program eller prosses..?

Lenke til kommentar

Jeg fikk det problemet når jeg lastet ned filer via oDC. Årsak: bittorrent! Laster du ned en film via bittorrent så opptar den alle megabytene med en gang. Selv om du bare har lastet ned noen kb så tror windows at hele filen ligger der. Dette går bra så lenge den ligger i bittorrentmappen. Men hvis noen laster ned den filen vi f.eks oDC så sliter CPU. Går man til den mappen med den "falske" filen så klikker explorer.exe. Resualtat: CPU skjønner ingenting og bruker all kraft på å prøve å lese filen som egentlig ikke er noen fil. Løsning: hold oversikt over alt du laster ned. Hvis en fil får alt for stor fart, f.eks 2mb/s på en 1mbit linje, så er filen fucka. Og fucka filer fucker explorer. Men det kan også være spy/adware. Kjør virus/ad/spyware program. Sjekk om problmet med explorer.exe skjer når du går inn i en spesiell mappe eller klikker på en spesiell fil.

Lenke til kommentar

Hm... Høres smart ut det..! Er akuratt det jeg har gjort.. Lasta ned noen torrentfiler ( funker fett de ) Også noe fra DC++, har bare 1000/100 linje.. Så lastet jeg ned et spill på 8 Mb/s og senere 12 Mb/s ut..!

Så.. følg med på hastigheter dere andre også!:D

Men.. hvordan får jeg slettet det spillet som er fake fil da+??

Lenke til kommentar

Her er en copy&paste av e post jeg lagde for et helt likt tema tidligere.

-------------------------

Henrik, dette høres ut som det veldig kjennte problemet med at explorer har problemer med å lese .avi filer som er skadet, ukomplette, eller ustandard på noen måte.

Det kan fikses rimelig enkelt via regedit, ved å slå av at windows leser lengde, oppløsning, osv. til windows i view.

Her er en link til litt info som bør hjelpe deg fikse problemet:

http://tweakxp.com/display.aspx?id=841

La oss vite om dette hjalp eller ikke.

-Stigma

-----------------------------------

-Stigma

Lenke til kommentar
Hm... Høres smart ut det..! Er akuratt det jeg har gjort.. Lasta ned noen torrentfiler ( funker fett de ) Også noe fra DC++, har bare 1000/100 linje.. Så lastet jeg ned et spill på 8 Mb/s og senere 12 Mb/s ut..!

Så.. følg med på hastigheter dere andre også!:D

Men.. hvordan får jeg slettet det spillet som er fake fil da+??

5140183[/snapback]

Skulle gå glatt å slette hva som helst (med visse forbehold seff) i sikkermodus om du ikke blir kvitt dem i windows. DOS også hvis du ikke er ntsf'oman

Endret av Dragvandil
Lenke til kommentar
Her er en copy&paste av e post jeg lagde for et helt likt tema tidligere.

-------------------------

Henrik, dette høres ut som det veldig kjennte problemet med at explorer har problemer med å lese .avi filer som er skadet, ukomplette, eller ustandard på noen måte.

Det kan fikses rimelig enkelt via regedit, ved å slå av at windows leser lengde, oppløsning, osv. til windows i view.

Her er en link til litt info som bør hjelpe deg fikse problemet:

http://tweakxp.com/display.aspx?id=841

La oss vite om dette hjalp eller ikke.

-Stigma

-----------------------------------

-Stigma

5140210[/snapback]

Denne metoden funker, men personlig så liker jeg å kunne lese info i explorer. Slik slettet jeg de "Start-run-cmd-(navigertilmappe)-del *filnavn*. Noen avi filer kunne jeg faktisk slette i explorer hvis jeg var rask nok :)

Lenke til kommentar

Slik pleier jeg å slette ødelagte filer:

Har engelsk xp, så dere får oversette selv;)

1. Åpne Task Manager

2. Steng explorer.exe (end process)

3. Kjør 'new task...' under applications

4. Gå til katalogen der den korrupte filen ligger.

5. Velg å vise alle filer (ikke bare .exe)

6. Velg filen du vil slette, høyreklikk, og velg delete.

Funker fint som f..n dette, iallefall for meg.

Lenke til kommentar

Denne tråden er feilpostet da den har ingenting med hardware å gjøre. Vi har et helt eget forum for Windows - trådstarter bes opprette ny post i den avdelingen av vårt programvareforum - samt gjøre seg kjent med de ulike delene av forumet for å hindre framtidig feilposting.

Tråd stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...