Gå til innhold

Kjøp av mobil i utlandet

Galennei

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en nye mobiltelefon og lurer på om det er mulighet for å spare penger på dette i utlandet.

Reiser en del og lurer derfor på om det kan være en fordel. Har chess abbonement, så mobilkjøp blir uten noe bindingstid. Det blir sannsynligvis en nokia av N-serien

Har tenkt igjennom noen ting angående dette som er følgende.

1. Etter å ha hatt store problemer med min gamle nokia (6600) har tanken slått meg om hva som hadde skjedd dersom telefonen hadde vært kjøpt i utlandet, med tanke på reklamasjon. Ville reklamasjonen blitt en tungvint og vanskelig affære?

2. Kan f.eks. telefoner kjøpt i østen ha andre standarder som finnes i norge og medføre at telefonen blir ubrukelig her?

3. Ville det greieste og rimeligste alternativet kanskje å være å handle i sverige på f.eks. Siba? Reklamasjon vil da sannsynligvis ikke være noe problem hos en lefdal forhandler her i norge, samtidig som det visstnok skal være en god besparelse å handle el-artikler i sverige?

Hadde vært fint om noen kunne kommet med tips og meninger angående dette her, på forhånd tusen takk for eventuelle svar :D

Endret av Galennei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...