xanonymx Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg har nå fått Lyse internett, jeg har koblet det opp men hvordan konfiguere jeg den slik at det går an å bruke. I bruker veiledning står det at jeg skal inn på egenskapene til en nettverkskobling. Men jeg har ingen ekstra nettverkstilkoblinger. Så hvordan lager jeg en til som havner under "LAN-tilkobling eller høyhastighets internett" Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Trykk på mine nettverkssteder, så i menyen til venstre, installere hjemmenettverk. Husk og muligens "aktivere" modemet på deres internett sider... vet ikke om du må men slik har nextgentel det Svein Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Fikk det ikke helt til. Kan noen forklare meg hva jeg skal velge i veiviseren også. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Fikk det ikke helt til. Kan noen forklare meg hva jeg skal velge i veiviseren også. 5139831[/snapback] Mhm... følg veiviseren... eg vetsje.. kommer annpå alt du har av datautsyr i huset... Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 det er kun en data som skal kobles til Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 det er kun en data som skal kobles til 5139844[/snapback] Du har kobla modemet til linjen sant.. alt e klart.. bare config så mangler? koble dataen rett til modemet.. så starter du veiviser.. fikk du med cd så bruk den.. Eventuellt.. jeg har bare lokal.. selv om jeg er på "bredbånd".. Velg annet, denne datamaskinen kobler direkte til internett.. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Fikk det ikke til. Jeg er nødt til å bytte om på alle kablene, for jeg har kun en data. Disse valgene tok jeg, burde jeg forandret noe. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Så bra ut det... så høyreklikker du på tilkoblingen og velger automatisk mottak av ip og DNS så er du i full sving.. viss e ikke er slik allerede da.. Bytte om på kablene?.. og husk og bruk riktig kabel.. mener du må bruke en krysset kabel direkt til modemet... e ekke sikker.. bruk den som følgte med Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Dette er det hefte vi fikk.Brukerveiledning Det er fra kapittel 3 Oppkobling av PC til internett, jeg får problemer. Når jeg kommer til punkt fire så har jeg ikke en nettverkskobling som jeg vil konfiguere. Jeg har ADSL fra før. Hvis du ser på bilde i første innlegget. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Slett den gamle då.. eller vettu ka..eg e ikkje sikker eg bare prøver meg frem selv til det funker... chill.. kommer sikkert noen som har peiling.. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Er det noen som har det nye bredbåndet fra Lyse, så kan forklare meg hva jeg må gjøre for å koble meg opp. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Kan det ha noe med innstillingene til nettverkskortet. Nettverkskortet mitt: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå