lix0r Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 For knappe 3 måneder siden kjøpte jeg en maskin fra komplett (Se maskinvare spesifikasjoner nederst). Etter litt om og men fikk jeg satt sammen maskinen, men den kjørte veldig ustabilt. Den krasja hele tida, og klarte ikke å kjøre spill uten at det ble full stopp. Jeg brukte 2 uker på å finne ut av at jeg ikke hadde rett innstilling på "dimm voltage" i bios. Jeg justerte volten til rett nivå, og maskinen fungerte som et skudd. Maskinen har fungert flott helt til nå nylig, da begynte maskinen å oppføre seg rart igjen. Av og til når jeg åpnet videofiler i winamp og mediaplayer, ble skjermbildet helt vrengt og det var umulig å gjøre noe annet en å reboote. Etter hvert gikk dette problemet over i at maskinen bare slo seg av og starta på nytt. Til slutt ville ikke maskinen starte i det hele tatt. Jeg fikk bare en gjentatt pipelyd når jeg prøvde å slå den på. Jeg måtte åpne maskinen å fysisk ta ut minnebrikkene og sette dem inn igjen. Da fikk jeg start på maskinen. Men samme problemet oppstår når maskinen henger seg igjen. Jeg har nå drevet på med feilsøking 3-4 dager. Og jeg har kommet fram til at det er minnebrikkene som fusker igjen (Eller ramslottene). Jeg testet å ta ut en minne brikke å la den andre stå i. Dette funket bra. Maskinen kjørte som normalt igjen. Jeg flyttet så brikken over i andre ramslotten, da begynte maskinen å oppføre seg som et dass igjen. Videre tok jeg ut denne minnebrikken og satte in den andre. Først i den slotten som hadde fungert med den andre brikken. Da fikk jeg bare pipelydene igjen, da jeg prøvde å starte maskinen. Så flytta jeg den over i den andre slotten. Da starta maskinen, men var ustabil. Noen som har opplevd noe lignende, og kan gi meg noen forslag på hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Kan dette skyldes den ikke fult så genuine kopien min av Windows XP? På forhånd takk til alle som gidder å lese gjennom dette innlegget å gi meg svar! Maskinen min består av følgende: - Soltek EQ3801A Socket 754 nForce3 - AMD Athlon 64 3700+ 2.4GHz Socket 754 - Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB CL2 Kit w/two matched,2.8V,64Meg x 64,184pin - Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA - NEC DVD recorder ND-3540A IDE Silver OEM - XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå