Gå til innhold

Ny pc til gaming...

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc...

Tenkte på 2Gb ram, X2 4200+ 2,2GHz i fra AMD...

Har 250GB HDD og kabinett fra før...

Er det noen såm kan hjelpe og ful føre denne pcen?

max 12000,-

Takk får hjelpen :)

Endret av ler91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller gått for dette oppsettet.Endel bedre til spill med Sli.

Point of View GeForce 7800GT 256Mb DDR3 TV-out DUAL DVI VIVO SLI-ready RETAIL PCI Express

2 st Ord.pris

3103.00 Webpris

2947.00

Asus A8N-SLI nForce4 SLI 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX

1 st Ord.pris

1144.00 Webpris

1086.00

AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz 512kb+512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939

1 st Ord.pris

2764.00 Webpris

2625.00

Zalman CNPS7000B-AlCu cpu-cooler 90mm fan LED (blått ljus) inkl. Fanmate2 Intel Socket478 / AMD Socket462/754/939/940

1 st Ord.pris

286.00 Webpris

271.00

Corsair TWINX1024-3200C2 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400Mhz CL2

1 st Ord.pris

1179.00 Webpris

1120.00

Vareverdi ekskl mva : 8796.80

Frakt ekskl mva : 175.00

Postoppkrav ekskl mva : 40.00

Totalt ekskl mva : 9011.80

Totalt inkl mva : 11264.75

Endret av Poppe
Lenke til kommentar
Ville heller gått for dette oppsettet.Endel bedre til spill med Sli.

Spill med SLi?

5140494[/snapback]

her snakker vi av erfaringer, antar jeg?

5144389[/snapback]

Dagens! :lol:

Spill funker bedre med sli du liksom :roll:

5144457[/snapback]

Så det blir ikke noe ytelseøkning med to skjermkort?

Skjønner ikke hvorfor folk kjøper det da..

Lenke til kommentar
selvfølgelig blir det jo bedre ytelse i spill når man kjører 2stk kort istedet for ett? hva er det dere andre her mener nå? Istedet for å gjøre en til latter så går det hvert fall ann og oppføre seg normalt.

5151880[/snapback]

Saken var vel at det ikke finnes "SPILL" med SLi, men pcer med SLi. Spill kan ha "STØTTE" for SLi, men ikke fysisk ha SLi. Selvsagt vil du få en ekstra ytelse i spill som har støtte for det.

Forøvrig ville jeg ikke gått for det oppsettet med SLi over. Ta vekk et av skjermkortene og legg til mer ram. Heller 2 Gb ram enn 2x skjermkort.

Lenke til kommentar
selvfølgelig blir det jo bedre ytelse i spill når man kjører 2stk kort istedet for ett? hva er det dere andre her mener nå? Istedet for å gjøre en til latter så går det hvert fall ann og oppføre seg normalt.

5151880[/snapback]

Saken var vel at det ikke finnes "SPILL" med SLi, men pcer med SLi. Spill kan ha "STØTTE" for SLi, men ikke fysisk ha SLi. Selvsagt vil du få en ekstra ytelse i spill som har støtte for det.

Forøvrig ville jeg ikke gått for det oppsettet med SLi over. Ta vekk et av skjermkortene og legg til mer ram. Heller 2 Gb ram enn 2x skjermkort.

5151991[/snapback]

Ah, sånn sett ja. Da var det jeg som leste feil hehe. Nei, å si at SPILL med sli sånn sett blir jo feil hehe. MEn ingen vits å gjøre en til latter. Han forklarte seg bare litt dårlig. Sånt skjer :)

Lenke til kommentar

Jeg forklarte meg ikke dårlig,det er bare dere som ikke kan lese..

Det er bare unger som kan tolke det at jeg mener spill med Sli,jeg skriver jo at denne Pc`n er bedre til spill med Sli.Skulle kansje satt to skjermkort eller bedre ytelse med Sli men jeg tenker jo ikke over at jeg må skrive så unger kan skjønne hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Jeg forklarte meg ikke dårlig,det er bare dere som ikke kan lese..

Det er bare unger som kan tolke det at jeg mener spill med Sli,jeg skriver jo at denne Pc`n er bedre til spill med Sli.Skulle kansje satt to skjermkort eller bedre ytelse med Sli men jeg tenker jo ikke over at jeg må skrive så unger kan skjønne hva jeg mener.

5154174[/snapback]

Da bør du kanskje se over det du skriver før du poster :)

Og hvor gammel er du selv som ikke engang har lagt til alderen din?(bevis på at du er så gammel som du kommer til å si?)

Og i første post så står det jo at han skal ha en pc til 12k. så du kan vel prøve selv å lage pc med 2gb ram, dual-core cpu og 2stk skjermkort i sli osvosv.... :roll:

Anywayz, ontopic; kan lage en handleliste for pc til 12k litt senere idag hvis jeg får tid. :)

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=21213

Så har du 500 å kjøpe vifter for. Valgte å bytte ut X2'n med en Opteron 170. Den ser ut til å ha et ekstremt potensiale når det gjelder overklokking. 2048 MB ram på 2 brikker à 1024, så har du plass til to brikker til ved senere anledning. HK støtter SLi hvis behovet melder seg. 7800GTX sinker seg akkuratt inn under budsjettet ditt.

AMD Opteron 170 3309,-

ASUS EN7800GTX 3980,-

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D 1397,-

OCZ Gold Edition PC4000 2 GB 2895,-

Rimeligste totalsum 11581,-

Så holder vi alderen uten for, og hjelper denne karen!

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Nå skal han ha en ny Pc til gaming og han får bedre gaming ytelse med 1 gig ram ved å legge de pengene han sparer der i skjermkort.

Og han får også bedre gaming ytelse ved å gå ned på prosessor hastighet og legge de pengene også i skjermkort.

Og dermed får han en sli Pc med bra strømforsyning til 12000 kr.

Endret av Poppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...