Gå til innhold

er det bra nokk med 512mb ram?

ler91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

512MB er visst minimum krav til WinXP, men når det gjelder spill så er det definitivt for lite, spesiell hvis man snakker om de aller nyeste spill.

Hilsen

Staljin

5139283[/snapback]

for noe tull at winXP sitt minimums krav er 512mb ram, har selv hatt 256mb ram, og greide å kjøre winXP fint. også i noen spill faktisk.

selv har mamma hatt 128mb SDRAM i sin PC, og den også greide fint å kjøre WinXP.

Lenke til kommentar
Hei,

512MB er visst minimum krav til WinXP, men når det gjelder spill så er det definitivt for lite, spesiell hvis man snakker om de aller nyeste spill.

Hilsen

Staljin

5139283[/snapback]

for noe tull at winXP sitt minimums krav er 512mb ram, har selv hatt 256mb ram, og greide å kjøre winXP fint. også i noen spill faktisk.

selv har mamma hatt 128mb SDRAM i sin PC, og den også greide fint å kjøre WinXP.

5146192[/snapback]

Hei,

Greid og greid å kjøre XP. Du kan sikkert kjøre den med 64MB også, men hvordan? Slite med lagging da HD må jobbe som en galing fordi Windows bruker mye pagefil. For at WinXP skal fungere fint, fint trenger man 512MB.

Begynner nå å skjønne litt mer av det Betroz maser om, de 2GB hannes.

Staljin

Lenke til kommentar

Altså jeg merker ikke de store forbedringene fra 1GB til 2GB RAM. Så det funker enda med 1GB. Men jeg kan faktisk si objektivt at du faktisk drar nytte av 2GB RAM selv i CS:S... Hvordan finne ut dette? Jo etter noen timers spilling, så åpner du Windows Task Manager og kikker under "Commit Charge" og "Peak". Der ser du hvor mye RAM som ble brukt på det meste under spillingen. I CS:S har jeg sett over 1GB RAM brukt der, noe som betyr at swap/pagefila ble brukt. (med 1GB RAM)

Så jeg kan si med stor sikkerhet at 512MB RAM er for lite til dagens spill. 1GB holder, men 2GB hjelper.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Så jeg kan si med stor sikkerhet at 512MB RAM er for lite til dagens spill. 1GB holder, men 2GB hjelper.

5146361[/snapback]

Hei,

Dette DEFINTIVT avgjør denne RAM mengde anbefaling diskjusjon. Flott sagt Betroz :thumbup: .

Staljin

P.S. Du, Betroz, du er vel ikke sur på meg for at jeg erter deg litt for de 2GB?

Lenke til kommentar
takker får alle svar :)

5139197[/snapback]

Får betyr sau(er). Du mener nok at du takker FOR alle svar.

5145045[/snapback]

OT: Det kan også være Du FÅR en gave..

512 funker det, selv om 1GB bør vurderes..

Mens jeg venta på skjermkort, satt jeg på en pc med 512 ram, og det funker det..

Bare ikke kjør med best grafikk på alle spill :p

Lenke til kommentar
er det bra nokk med 512mb ram til spilling og sånt? :hmm:

5139197[/snapback]

har selv 512mb, jeg og en kompis(med også bare 512mb) skal kjøpe 1gb..

synes det blir litt for dålig når jeg skal se filmer mens jeg laster ned mye så hakker hele filmen..

og siden jeg spiller en god del så er det vel ikke akkurat no negativt..

men, jeg og kompisen min med 512mb, skal spleise på en pakke med 2stk 1gb..(siden det er billigere.)

så jeg lurer på om det går fint, eller at du må ha begge..!? siden de må jobbe sammen eller noe sånn..!?

forresten, vil det gå kjappere å laste ned ting med mer ram??

Lenke til kommentar
synes det blir litt for dålig når jeg skal se filmer mens jeg laster ned mye så hakker hele filmen..

5149865[/snapback]

Jeg ville nå faktisk tippet på at det er harddisken som er flaskehalsen i ditt tilfelle. Du laster kanskje ned to-tre (enda flere?) filer samtidig som du skal lese filmfilen. Lesehodet får dermed sikkert trimmet seg - særlig hvis disken er litt full og ikke defragmentert på en stund.

5139197[/snapback]

Når det gjelder WinXP, så anbefaler Microsoft 128MB eller mer til selve operativsystemet (selv om det er mulig å klare seg med 64MB).

Når det gjelder spill, så vil det selvfølgelig være veldig avhengig av hva slags type spill du spiller. Kabal og Tetris krever ikke store greiene :) Men generelt ville jeg ikke anbefalt mindre enn 1GB i en spillmaskin i dag. Og hvis det ikke er meningen at maskinen skal byttes ut i løpet av kort tid, så ville jeg nok gått for 2GB.

Lenke til kommentar

5149865[/snapback]

Jeg ville nå faktisk tippet på at det er harddisken som er flaskehalsen i ditt tilfelle. Du laster kanskje ned to-tre (enda flere?) filer samtidig som du skal lese filmfilen. Lesehodet får dermed sikkert trimmet seg - særlig hvis disken er litt full og ikke defragmentert på en stund.

så det vil si at det vil forbedre seg??

Lenke til kommentar
Hei,

Jo kjapere maskin jo bedre blir netforbindelse utnyttet. Om det blir en merkbar forbedring, er det lite sannsynlig. Tross alt så er det forbindelse mellom 2 maskiner via et par eller flere ledd.

Staljin

5151818[/snapback]

men hva vil ram hjelpe til da??

Lenke til kommentar

5139197[/snapback]

Til spilling vil jeg anbefale 2GB, hvis det er spill som BF2, F.E.A.R., etc. Men 1GB skulle holde lenge det, selv om 2GB kan være litt mere framtidsrettet. Du kunne gjerne poste hvilke HK du har, litt letter å si hva du trenger.

Husk å kjøpe et merke som er å stole på da, OCZ, Kingston, PCW, etc.

Lykke til med valget :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

Hilsen

Staljin

5139283[/snapback]

Når det gjelder minimum krav til Windows XP burde se sjekke det opp litt. Du sitter på feil informasjon.

Minimums krav til Windwos XP er 64 Mb ram.

512 Mb er det som er anbefalt å ha.

Men en ting er sikkert. Skal du spille burde du har mer en 512 Mb ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...