Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hei! Jeg lurer på hva slags multiplier som er best. . . for det var en som mente at en eller annen opteron var best for den hadde x10 multiplier. . . jeg lastet nettop ned cpu-z og så at jeg hadde x18. . . er dette bedre enn x10? Lenke til kommentar
Franking Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) hvilket system er det du sitter på? x18? Endret 11. november 2005 av Franking Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Pentium M, kanskje? Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 hvor er det printscreen/screenshots-bildene legger seg? det står multiplier: x 18.0 på CPU-Z det er Northwood-kjerne. . . Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 hvor er det printscreen/screenshots-bildene legger seg?det står multiplier: x 18.0 på CPU-Z det er Northwood-kjerne. . . 5140484[/snapback] Kan du poste ett bilde av vinduet CPU-Z? Men det skulle stemme at det står der Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 hvor er det printscreen/screenshots-bildene legger seg?det står multiplier: x 18.0 på CPU-Z det er Northwood-kjerne. . . 5140484[/snapback] Kan du poste ett bilde av vinduet CPU-Z? Men det skulle stemme at det står der 5140492[/snapback] problemet er at jeg ikke vet hvor de ligger Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Du åpner cpuz, trykker Prt Scr, limer inn i paint, lagrer bildet å poster det Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Du åpner cpuz, trykker Prt Scr, limer inn i paint, lagrer bildet å poster det 5140537[/snapback] ****!!! jeg vet ikke hvor de bildene ligger på maskinen!! Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Samma det hvor de ligge vel! Trykk Print Screen knappen. Åpne Paint og trykk så CTRL + V. Tada! Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Vel. . . hvordan får jeg det HIT!? Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Stemmer det, jeg får det heller ikke til nå som forumet er oppdatert. Går ann sikkert, bare på en anden måte. Men dersom det står Multiplier X18 i CPU-Z så er det multiplierene. Etter det jeg har lært er det best å ha flest mulig multiplier. Multiplier X (gange) FSB = Klokkefrekvens. Dersom du har Intel prosessor oppererer dem på høyere klokkefrekvens uansett. Altså du sammenligner AMD og Intel, 2 CPU'er som er ca like raske vill altid Intellen opperere på høyere klokkefrekvens Endret 11. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Stemmer det, jeg får det heller ikke til nå som forumet er oppdatert. Går ann sikkert, bare på en anden måte. Men dersom det står Multiplier X18 i CPU-Z så er det multiplierene. Etter det jeg har lært er det best å ha flest mulig multiplier. Multiplier X (gange) FSB = Klokkefrekvens. Dersom du har Intel prosessor oppererer dem på høyere klokkefrekvens uansett. Altså du sammenligner AMD og Intel, 2 CPU'er som er ca like raske vill altid Intellen opperere på høyere klokkefrekvens 5140662[/snapback] vell. . . er det noen som vet HVORDAN man får dem hit? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Når du har lagret bildet, kan du lage et nytt svar. Nederst, så ser du en tekstboks for vedlegg. Trykk på Browse, og finn filen Og høyest mulig multiplier er ikke _alltid_ en fordel. Mange som setter FSB opp, og multiplier ned, hvis CPU ikke klarer så høy frekvens. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Når du har lagret bildet, kan du lage et nytt svar.Nederst, så ser du en tekstboks for vedlegg. Trykk på Browse, og finn filen 5141090[/snapback] Men hos meg og mange andre ER det ikke noen sånn tekstboks, skjønner du Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Er ikke oss meg heller, men jeg har lagt ut bilder før, så det må ha vært dær en gang Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 prosessorhastighet / multiplier = fsb ved samme prosessorhastighet vil en lav multiplier gi en høy fsb og føre til en større båndbredde på hovedkortet. rent ideelt sett er vel 1x multiplier best, men det er "umulig", delvis pga produksjonskostnader, men flere problemer er det med en slik løsning... lavere multiplier er bedre, uansett. (gjelder prosessorer på samme hastighet, og med noenlunde samme konstruksjon.) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Multipliern bestemmer bare hastigheten på selve CPUen og den er låst på nesten alle nye CPUer. Du tjener mer ved å sette opp FSB/HTT hastigheten. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 lavere multiplier er bedre, uansett. (gjelder prosessorer på samme hastighet, og med noenlunde samme konstruksjon.) 5144998[/snapback] så min prosessor er ikke noe bra? jeg trodde det var bedre, jo høyere multipliern var Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 det kommer helt anpå hva du sammenligner med, alt er dårligere enn det som er bedre...(og da somregel også dyrere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå