Christian_ Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Ok, jeg skal holde en veldig kort framføring i norsk om et ord som ofte brukes i f.eks media men som ikke alle forstår. Her er noen av de som andre i klassem allerede har brukt: -Intlektuell -Polytisme -Adventist -Fusjon -Monopol -Kooperasjon -Kyninsk -Indisponibel -Kubismen -Amnesti -Relevant -Destruktiv -Nøysom -Naiv -Arrogant -Kreativ -Pandemi -Primitiv -Galant Jeg har tenkt litt på ordet Etablere eller Formell, men jeg sliter litt med å få en god forklaring på dem da jeg egentlig ikke er helt sikker på noen av dem. Kan noen komme med er ord som ofte brukes og en fin beskrivele av ordet. Gjerne et av ordene som jeg foreslo, men flere forslag tas gjerne imot. EDIT: Kom på ordet reel, om noen kan komme med en fin forklaring. Takker for alle svar mvh Christian Endret 11. november 2005 av chs89 Lenke til kommentar
M-J Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=452230&hl= Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=452230&hl= 5139052[/snapback] Det er bare rare ord som jeg ikke er ute etter. FFS, OMG, RTFM og N00b, neppe det jeg er ute etter. Noen som kan hjelpe? mvh Christian Lenke til kommentar
M-J Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 i første post står det "Er det noen ORD du lurer på hva betyr.?" men men samma det Lenke til kommentar
warpig Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 monopol betyr at det har eneretten på det... ingen konkurenter innen for et område os.v. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 monopol betyr at det har eneretten på det... ingen konkurenter innen for et område os.v. 5139171[/snapback] hehe, jeg viste det. Men jeg kan ikke ta det samme ordet som noen andre har hatt. De som er lista opp kan jeg altså ikke bruke Noen andre? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Orker ikke finne noen god forklaring på ordene, men her er noen: Sanksjon Konspirasjon Stigmatisering Konflikt (interessekonflikt, rollekonflikt) Primærgruppe, sekundærgruppe, referansegruppe Verdier Normer Tabu Inflasjon aah...orker ikke mer nå, alle skjønner vel hva jeg studerer nå, men men.. Søk på google hvis du vil ha en forklaring på ordene, du burde finne det meste der. Endret 11. november 2005 av Jør2 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Takk Tenkte på ordet relativ eller relativt. Noen som kan forklare det? mvh Christian Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 13. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2005 Ingen? Skulle gjerne hatt et ord til skolen i morra. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 13. november 2005 Rapporter Del Skrevet 13. november 2005 Tenkte på ordet relativ eller relativt. Noen som kan forklare det? 5140478[/snapback] Veiledende? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 13. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2005 Forklaring? Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. november 2005 Rapporter Del Skrevet 13. november 2005 http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html for forklaringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå