thoralex Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Tittelen sier det meste... er ganske nu på linux så jeg kan ikk så mye. har brukt det i ca. 4 uker men jeg får ikke til å instalere nye programmer... kan noen fortelle meg hvordan man gjø det? litt enkelt? takk Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Du kan bruke pakkesystemet synaptics, eller du kan apt-get install "pakke". Hvis du kun har kildekoden må du pakke denne ut og som regel kjøre ./configure, make, make install (sjekk readme fila). Hvis du skal installere en .deb fil må du dpkg -i filnavn. Er egentlig ikke verre enn dette Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 En del av de vanligste programmene kan også installeres fra en meny i GNOME, tror den heter Administration->Add programs Fordelen med disse programmene er at de er offisiellt støttet av Ubuntu, selv om du selvsagt også kan installere andre programmer fra f.eks universe og multiverse-repositoriene til ubuntu (eller helt andre steder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå