Gå til innhold

Ati Radeon 64 mb Le ?

Prog_Kick

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har kjøpt dette kortet som dem selger på Pcmax.no,Jeg har sendt dem en email og fikk tilbake svar at rammen var 3.3 hynix.

denne mailen fikk jeg:

Ram = 275mhz

GPU = 250 mhz

Minnet på kortet er Hynix 3.3ns.

Grunnen til at kortet er lavt klokket er pga bios.

ATi ga i første omgang ut LELE versjonen med 230/230 på både ram og gpu,

men bestemte seg for 2-3 mnd siden å oppgradere bios på kortet, noe som

gjør at

kortet da kjører på 250/275.

Flasher man bios med retail versjon, får man 275/275 som standard

hastighet. (garanti bortfaller)

Selv om kortet er nøyaktig det samme som RETAIL kortet, bare med mindre

ekstra i pakken (spill og diverse ledninger)

kan vi ikke gi garanti når kortet er ment å kjøre på 250/275 (evt

230/230) og man kjører det på 275/275 eller mer

og det plutselig går galt.

Har noen kjøpt dette kortet som dem selger for 990 ?

Har noen klokket/flashet det og fått det opp mot 8500 hastiget? eventuelt hvor kjapt?

MVH Prog_Kick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det vanskeligt å flashe det,brukte du retail biosen? har du prøvd å klokke det? siden rammen er 3.3 bør den jo klare over 600 mhz=300 mhz ..??

1000/3.3=303*2=606 mhz :smile:

har du prøvd å klokke GPU?

Kan du sende meg den biosen du brukte?

[email protected]

har også lurt litt på å prøve med en 300/300 bios...

men vet ikke om jeg tør :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Har noen kjøpt dette kortet som dem selger for 990 ?

Har noen klokket/flashet det og fått det opp mot 8500 hastiget? eventuelt hvor kjapt?

MVH Prog_Kick

Jeg kjøpte dette kortet, dvs jeg kjøpte det for en liten mnd siden da det kostet 1060,- Mitt kort kom med 4ns minne, og er ikke spesiellt overklokkings vennlig. 250/250 går greit, men ikke noe høyere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-27 22:39, Prog_Kick skrev:

Var det vanskeligt å flashe det,brukte du retail biosen? har du prøvd å klokke det? siden rammen er 3.3 bør den jo klare over 600 mhz=300 mhz ..??

1000/3.3=303*2=606 mhz :smile:

har du prøvd å klokke GPU?

Kan du sende meg den biosen du brukte?

har også lurt litt på å prøve med en 300/300 bios...

men vet ikke om jeg tør :wink:

Uh... var jeg deg ville jeg ikke prøvd med 300/300 bios. Har vært inne på tanken selv, men den er ikke beregnet for Radeon 8500 med 64mb.

Om du leser på diverse forum (rage3d eller f.eks aselabs.com) kan du lese flere skrekkhistorier om folk som har gjort det og ikke alle har hatt et ekstra PCI kort å boote maskinen med for å flashe tilbake til den gamle bios'en som man selvsagt lagrer på floppy for sikkerhetsskyld.

Kjør heller med retail bios. Selv kjører jeg min med

bios versjon nummer 7004 og kortet er like stabilt som en nyoverhalt Honda Civic (jeg liker bilen min :grin: )

Min får jeg opp til 300/300 med standard kjøling og en 80mm vifte som blåser på kortet.

(den 80mm vifta er egentlig bare smør på flesk syns jeg...)

S-Blazer

(woho! nå har bilen hvite fangere :smile: )

Lenke til kommentar

Til dere som har overklokket: Hvor trygt er det? Tenker da på varmeutviklingen og stabilitet. Kan man fint klokke kortet opp til maks uten å bruke ekstra kjøling? Det må jo slite ekstra på kortet, og det kan vel da ikke ha fult så lang levetid som ved vanlig bruk? (jaja.. har ikke tenkt til å ha et grafikkort mer enn to år.. men men)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-30 13:37, Nuffern skrev:

Til dere som har overklokket: Hvor trygt er det? Tenker da på varmeutviklingen og stabilitet. Kan man fint klokke kortet opp til maks uten å bruke ekstra kjøling? Det må jo slite ekstra på kortet, og det kan vel da ikke ha fult så lang levetid som ved vanlig bruk? (jaja.. har ikke tenkt til å ha et grafikkort mer enn to år.. men men)

Når det gjelder levetid, er dette forskjellig fra kort til kort. Noen ATi kort lever lengre enn andre ved overklokking, mens de resterende kortene ikke klarer å kjøre overklokket over lengre tid slik som de "gode" klarer. Samme sak er det med biler.

To biler produsert på samme dag, og ved like metoder,

vil ikke ha like lang levetid når de blir trimmet.

En av bilene er nødt til å gi seg først.

(Chicken race :grin: )

Når det gjelder mitt kort, har det kjørt på 275/275 siden mars i år. Har ved noen anledninger kjørt opp

hastigheten til 300/300 bare for å ha noen å brife med blant venner :wink:

Kjølingen på mitt kort har ikke vært noe annet enn den lille vifta som sitter på kortet, men den siste måneden har jeg kjørt med en 80mm vifte som blåser

på kortet pga den fordømte varmen vi har hatt i det siste....

S-Blazer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...