sandersa Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 I forbindelse med oppgradering av hovedkort og CPU skal jeg kjøpe nytt skjermkort. Såvidt jeg kan se er 7800GT det beste kompromisset mellom pris og ytelse når jeg skal kjøre stort sett i 1600x1200. Ettersom jeg er litt sensitiv i forhold til lyd, ønsker jeg å kjøpe et kort med så lite viftestøy som mulig. Er det noen som har erfaring med forskjellige merker? Har forsøkt å søke etter informasjon både på dette forumet og ellers, men har ikke funnet noe særlig. Point of View virker selvsagt som et godt alternativ (siden det er billig), men jeg har ikke sett noe spesielt om lydnivået der. Alle tips tas i mot med takk! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 I en stille PC hører du vifta helt greit. Hvis du slenger på en Zalman-blomst og lar vifta kjøre på 5 volt, så hører du det nesten ikke. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Virker for meg som om at støy er det største ankepunktet mot 7800 GT. En god løsning, men som koster 250 kroner, er å kjøpe en Zalman VGA kjøler. Den er tilnærmet lydløs. Endret 11. november 2005 av Filla Lenke til kommentar
sandersa Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Takk for rådene. Snakker dere begge om samme type kjøler? Zalman blomst / vifte på 5 volt og Zalman VGA-kjøler er det samme? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg har PoV GF7800GT selv, og synes det er ett meget bra kort som ikke er altfor støyende. Til vanlig skrivebordsbruk hører jeg den ikke, når en spiller, hører du den såvidt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå