godal Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det jeg har plukket opp er følgende: samsung: stillegående seagate: stillegående, ekstra holdbare wd: høy ytelse, litt bråkete maxtor: høy kapasitet hitachi: noen katastrofer, men ellers generelt veldig bra. Min preferanseliste er som følger: Seagate, Samsung WD Hitachi MAxtor. Lenke til kommentar
maze Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg bruker kun WD Har en som har vært i konstant bruk i 5 år og funker fint enda. Det var den første WD disken jeg kjøpte. før det hadde jeg Seagate og den funka elendig for meg. Men nå har det blitt vane med WD og aldri hatt noe annet de siste årene. Så jeg vet så mye om hvordan andre merker er nå for tiden. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 I ytelse er det nok Hitachi diskene som troner på toppen sammen med raptoren. http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm http://www.storagereview.com/articles/2005...50KLA360_1.html http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_1.html ATWINDSOR-hvorfor skriver du alltid Hiatachi? lurer bare littegranne Lenke til kommentar
Never Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) selv har jeg enn 7-8 samsungdisker gående 24/7 her elste er nå ca 5 år gammel.. enda ikke opplevd HDkræsj på disse (windows har jo rota det litt til) liker samsung godt, generelt bra i tester.. bra på pris.. bra egenerfaring... *og Nei jeg blir IKKE sponsa... ( selv om det hadde passa meg fint ) men bare så det er sagt får jeg noe som slår de på pris/ytelse/støy/driftsikkerhet bytter jeg gjærne.. har div andre disker oxo... er maxtor og seagate som har havarert her.. men uansett disk man velger så er det enkelte her som påstår at backup er en fin bil.... har ikke sett den ennå men Endret 11. november 2005 av Nake Lenke til kommentar
Enya Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kjøper kun Seagate og Samsung! Fordi: Minst varme og de er veldig stillegående. Etter mine erfaringer ville jeg styrt unna WD Maxtor og Hitachi! har kun hatt problemer med de merkene... Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Leser du testene som jeg linket til ser du at det er Hitachi og Samsung som har disker med minst feilmarginer. Testene er utført av anerkjente Storagereview og Cluboc Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Så at WD250gb har 16mb cache, mens de andre har 8 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 I ytelse er det nok Hitachi diskene som troner på toppen sammen med raptoren. http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm http://www.storagereview.com/articles/2005...50KLA360_1.html http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_1.html ATWINDSOR-hvorfor skriver du alltid Hiatachi? lurer bare littegranne 5140085[/snapback] Det er en gammel vane, som ung så fikk jeg for meg at det het hiatachi, og jeg har bare ikke kalrt å venne meg av med det AtW Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Så at WD250gb har 16mb cache, mens de andre har 8 5140986[/snapback] Maxtor har hatt 16mb cache lenge, var vel kanskje de første, men har nå ikke all verden å si når det forstsatt er Hitachi diskene som er raskest. ATW- oki -forstod det bare ikke siden du hadde skrevet d feil hver gang trodde kanskje det var en skjønnhetsfeil, men fatter det nå =) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) _personlig_ har jeg mest WD disker. De er veldig gode med tanke på ytelse og staibilitet (men, ja de har hatt noen blåmandags-serier, de som alle andre). Skulle jeg kjøpt en nå ville det nok blitt seagate, samsung eller WD. I alle fall ikke maxtor (grunnet MANGE dårlige erfaringer). Dette er som sagt min personlige mening. Utsagn som "jeg har hatt min WD/maxtor/Seagate/Hitachi/whatever i minst 5 år nå...." er totalt uinteressant, da jeg ikke har vert borti en eneste diskprodusent som har vert uheldig med serier enda. Det som er interessant pr. dags dato er kravene dine (hovedsaklig ytelse/støy). Ingen vet hvordan f.eks. dagens serie fra f.eks hitachi vil oppføres seg om 1/2/5 år. Jeg har en forkjærlighet for WD raid edition 2, men det er bare meg... Endret 11. november 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har hatt endel harddisker opp gjennom tidene, og mine erfaringer er som følger: Personlig liker jeg godt WD disker. Min første "ekstra" harddisk, som ble kjøpt i 1995, var en Western Digital på 1,6GB (husk at dette var mye på den tiden), og den virker som et skudd enda (knitrer noe enormt når den skriver). Har også nå WD 2x250GB SATA, som begge virker bra. Altså, mitt inntrykk av WD er, høy ytelse og holdbarhet. Har hatt to Samsung disker, den ene ble ødelagt etter et par uker (produksjonsfeil?), den andre virker flott enda. Et pluss til Samsung er at diskene er rimelig kalde (temperatur) iforhold til WD sine. Har også hatt 2 IBM disker, som begge nå er ødelagt, med samme feil. IBM lager vel ikke harddisker lenger, men jaja. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har selv 4 disker av WDC og 1 samsung.WDC sine 250 GB S-ata 2 disker med NCQ er veldig gode ! Bråker kanskje litt men men, Stabile og gode disker. Samsungen er veldig god.Stille og yter bra. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 De siste tre årene: 4x Western Digital OK 2x Maxtor, Begge feilet 1 Seagate, OK 1 Samsung, OK, Svært stillegående! Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Vil gjerne vite åssen Hitachi er i forhold til Samsung, står vel mellom de to. Bare WD har 16mb chache på 250gb, noe å bry seg om? Er vel mest interessert i hva tester sier er best, erfaringer er vel litt vanskelig å følge Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har også hatt 2 IBM disker, som begge nå er ødelagt, med samme feil. IBM lager vel ikke harddisker lenger, men jaja. Jo, men fabrikkene er kjøpt opp av Hitachi. Skal du ha 250 GB disker så hadde jeg anbefalt Hitachi T7k250, 250 GB. De nye T diskene på 250GB er toplatter og derfor både stillere og kaldere enn de vanlige treplatter 7k250 250 GB. Jeg har selv 9 (?) 7k250 og T7k250 disker og de er både stille og raske. De med firmware fra før omtrent våren 2003 har (som alle andre disker i salg i dag) en mekanisme som kalibrerer lesehodene (?) etter en viss tid, men på disse ble dette gjort på en slik måte at disken lager en "pipelyd". Det høres faktisk mer ut som en katt som mjauer og to av mine fire gamle disker laget denne lyden. Men når jeg tenker over det så har jeg faktisk ikke hørt lyden på minst et år. Lenke til kommentar
abedin Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei Har selv en uke gamme Maxtor Pata 133 6l300r0 diamondmax 10 300gb som krasjer hele tiden for en ustabil disk !! jeg har hatt disker fra wd seagate og hitachi aldri hatt problemer med dem bortsett fra støy i en del wd og hitachi. Gjennom alle disse åra har jeg kunn hatt maxtor og ibm som feilet !!, det er utrolig kjedelig å prøve å gjenoprette data fra krasj i hvetfall når kapasiteten er oppe i 300gb ! Mitt råd er hold deg unna Maxtor de er bråkete, varme og ustabile !! Mvh Abedin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå