shamanix Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Tenkte jeg skulle kjøpe meg 2x250gb s-ata harddisker. Har alltid kjøpt meg western digital før, men burde jeg heller kjøpe maxtor, seagate, eller no annet? Endret 11. november 2005 av shamanix Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kjøper alle merker, og har aldri hatt noen problemer i det hele tatt. Har forresten 8 HDDer - Hitachi, Seagate, Maxtor og WD. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Tenkte jeg skulle kjøpe meg 2x250gb s-ata harddisker. Har alltid kjøpt meg western digital før, men burde jeg heller kjøpe maxtor, seagate, eller no annet? 5138374[/snapback] det er nå du egentli kan forvente deg mange forskjellige svar. mange baserer deres valg på erfaring, andre på tester som blir publisert. jeg har selv bestilt meg en hitachi sata 250gb, har aldri hatt noe fra de, men jeg leser mye positive erfaringer på den. lykke til! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Basert på mine ERFARINGER (ikke tester). Seagate og Hitachi er de beste med tanke på feilprosent. Hatt en Hitachi som har feilet og null Seagate som har feilet. Etter min mening stillegående også. WD har for min del en feilprosent på ca 60-70%. Har heldigvis kun to WD disker igjen som for så vidt virker ok enda. Derfor missliker jeg WD. Alle maxtor jeg har hatt har laget en høyfrekvent pipelyd som gjør meg gal - derfor er de uaktuelle. Andre disker kan jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Alle mine disker har vært seagate og jeg har ingen problem med de. Virker som de varer lengre over tid. Bråker minimalt under full arbeid, men da har du sikkerhet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Alle mine disker har vært seagate og jeg har ingen problem med de. Virker som de varer lengre over tid. Bråker minimalt under full arbeid, men da har du sikkerhet. 5139021[/snapback] Seagate har også 5 års garanti på alle sine disker, detter tror jeg ikke noen andre har. Tydelig at Seagate har tro på sine egne produkter. Lenke til kommentar
bearcrade Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Her er mine erfaringer : Maxtor : 1 feil, men nokså stor egenskyld Western Digital : Ingen feil, har venner som har, de har heller ingen feil. Seagate : Det kom plutselig røyk ifra den, hadde stått i kabinettet i 3 måneder. Dette er jo da mine erfaringer. Grunnen til at jeg skrev dette ingelegget er for det meste at jeg ville si det at mange sier at Maxtor ike passer sammen med andre disker, men det har jeg aldri oplevd. Det er egentlig det samme hva du kjøper. Bare ikke kjøp det billigste. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 min første hd var en maxtor og den var ustabil og bråkete ... så jeg byttet til seagate og den fungerer perfekt:) ganske stille også. samsung er også stille. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 har nå 2 samsung-disker og 1 seagate, hadde en til seagate men den døde for noen dager siden, bare 1 år gammel (sendt tilbake på garanti) Er egentlig usikker på om jeg skal fortsette med seagate eller bare ha samsung Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Hva er dine krav? Hastighet, lite bråk? Den nyeste serien til seagate har fått litt dålrig rating i storagereview sin database, men til vanlig er de bra, så jeg hadde vært forsiktig med deres nye serie. WD er ikke min favoritt personlig. Ryktene vil ha det til at maxtor-disker kan ha noen problemer med nforce4-chipset. Jeg synes hiatachi framstår som et bra valg om dagen. EDIT: Til informasjon å har jeg 17 disker kjørende, av ymse fabrikat. AtW Endret 11. november 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Spørs veldig hva du prioriterer. Hitachi diskene er de raskeste blant s-ata segmentet per idag,ligger i toppsjiktet sammen med raptoren i ytelse. Samsung har de roligste og støyer minst av samtlige.Maxtor har kommet seg litt etter en periode med svært bråkete og høyfrekvente disker. Seagate har tapt seg litt i de siste testene, men yter jevnt over svært bra. Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Hva er dine krav? Hastighet, lite bråk? Den nyeste serien til seagate har fått litt dålrig rating i storagereview sin database, men til vanlig er de bra, så jeg hadde vært forsiktig med deres nye serie. WD er ikke min favoritt personlig. Ryktene vil ha det til at maxtor-disker kan ha noen problemer med nforce4-chipset. Jeg synes hiatachi framstår som et bra valg om dagen. EDIT: Til informasjon å har jeg 17 disker kjørende, av ymse fabrikat. AtW 5139402[/snapback] krav er både hastighet, lite støy, stabilt og langvarig. seff er det ingen som er best på alt, men vil gjerne ha det som regnes som "best". Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hitachi evnt Samsung tror jeg vil passe deg best da Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 krav er både hastighet, lite støy, stabilt og langvarig. seff er det ingen som er best på alt, men vil gjerne ha det som regnes som "best". 5139845[/snapback] 1. Samsung 2. Seagate Største forskjellen ligger i støy ved skriving, ellers er disse ganske like. Her får du igrunn bare velge utifra egne erfaringer og evnt pris. Personlig bruker jeg Samsung. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hva er dine krav? Hastighet, lite bråk? Den nyeste serien til seagate har fått litt dålrig rating i storagereview sin database, men til vanlig er de bra, så jeg hadde vært forsiktig med deres nye serie. WD er ikke min favoritt personlig. Ryktene vil ha det til at maxtor-disker kan ha noen problemer med nforce4-chipset. Jeg synes hiatachi framstår som et bra valg om dagen. EDIT: Til informasjon å har jeg 17 disker kjørende, av ymse fabrikat. AtW 5139402[/snapback] krav er både hastighet, lite støy, stabilt og langvarig. seff er det ingen som er best på alt, men vil gjerne ha det som regnes som "best". 5139845[/snapback] Personlig ville jeg da gått for hiataci, samsung yter litt dårligere, men er litt stillere (nye hiatachier er også rimlig rolige i 250-versjon) AtW Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Samsung ville jeg gått for selv, de er de stilleste som er omkring nå.. Hitatchi har etter min erfaring tendenser til å komme med små pip iblant, noe som er irriterende. Seagate da... Hmmm, kjøpte en 200gb for ca 2mnd siden, pga de skal liksom være stille, den har jeg nå solgt, mer støyende og varm harddisk har jeg ikke opplevd. De har visst tapt seg utrolig.. Men min LaCie eksterne harddisk har også en seagate inni, den er stille. Men den kan selvsagt være fra ifjor eller året før for alt jeg vet. Endret 11. november 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Samsung ville jeg gått for selv, de er de stilleste som er omkring nå..Hitatchi har etter min erfaring tendenser til å komme med små pip iblant, noe som er irriterende. Seagate da... Hmmm, kjøpte en 200gb for ca 2mnd siden, pga de skal liksom være stille, den har jeg nå solgt, mer støyende og varm harddisk har jeg ikke opplevd. De har visst tapt seg utrolig.. Men min LaCie eksterne harddisk har også en seagate inni, den er stille. Men den kan selvsagt være fra ifjor for alt jeg vet. 5139958[/snapback] Pip? Kan du utfylle litt mer= Har ikek hørt noe til dette på mine hiatachi-disker. AtW Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Samsung ville jeg gått for selv, de er de stilleste som er omkring nå..Hitatchi har etter min erfaring tendenser til å komme med små pip iblant, noe som er irriterende. Seagate da... Hmmm, kjøpte en 200gb for ca 2mnd siden, pga de skal liksom være stille, den har jeg nå solgt, mer støyende og varm harddisk har jeg ikke opplevd. De har visst tapt seg utrolig.. Men min LaCie eksterne harddisk har også en seagate inni, den er stille. Men den kan selvsagt være fra ifjor for alt jeg vet. 5139958[/snapback] Pip? Kan du utfylle litt mer= Har ikek hørt noe til dette på mine hiatachi-disker. AtW 5139966[/snapback] Har hatt en 80gb igang en stund nå, ca et år, det er ikke noe galt med den, og temp er helt fint, men innimellom kommer det små pip/knirk, vanskelig å forklare lyden. Det er mer et irritasjonsmoment enn problem :!: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Samsung ville jeg gått for selv, de er de stilleste som er omkring nå..Hitatchi har etter min erfaring tendenser til å komme med små pip iblant, noe som er irriterende. Seagate da... Hmmm, kjøpte en 200gb for ca 2mnd siden, pga de skal liksom være stille, den har jeg nå solgt, mer støyende og varm harddisk har jeg ikke opplevd. De har visst tapt seg utrolig.. Men min LaCie eksterne harddisk har også en seagate inni, den er stille. Men den kan selvsagt være fra ifjor for alt jeg vet. 5139958[/snapback] Pip? Kan du utfylle litt mer= Har ikek hørt noe til dette på mine hiatachi-disker. AtW 5139966[/snapback] Har hatt en 80gb igang en stund nå, ca et år, det er ikke noe galt med den, og temp er helt fint, men innimellom kommer det små pip/knirk, vanskelig å forklare lyden. Det er mer et irritasjonsmoment enn problem :!: 5139976[/snapback] Ok, mulig vi har forskjellig oppfattelser av et pip Eller at de nyere diskene ikke har dette problemet (har såvidt jeg husker bare 250 GB hiatachi-modeller. AtW Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Etter hva jeg har lest om tester for noen uker siden så er det vel Samsung som er raskest og best om dagen, hvis du går for 250GB'en... Denne jeg ville valgt, med NCQ og Sata2. WD har jeg hatt 4 av tror jeg, altså da 4 "generasjoner" disker, og aldri hatt trøbbel med de. Har vel hatt en seagate også, denne fungerte vel forsåvidt også ok. IBM ville jeg styrt unna, kanskje ikke så relevant nå lenger, men har hørt om flere som har slitt litt med de tidligere generasjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå