abdsar Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Brukte pc-en senest i går kveld, i det jeg skulle slå den av så hengte den seg faktisk opp i perioden etter at alle ikonenet på skrivebordet blir borte og man ser bare bakkrunnsbilde (tror det var d, om ikke et tilfeldig annet et.) Var da nødt til å trykke inn knappen for at den skulle slå seg av. Om dette har noe innvirkning på hvorfor den ikke starter nå veit ikke jeg. i dag morres da jeg skulle slå den på, gikkd et helt fint til jeg skulle skrive inn passord og pcen plutselig slo seg av, dette helt av seg selv. Prøvde da og slå den på igjen, men pcen lagde en hel annen lyd ( altså ikke den høylytte lyden av vifta,skjermkortet eller hva det enn er som lager mye støy av pcen). Det er med andre ord noe som muligens ikke fungerer på pcen lenger, i og med at ikke hører den "gode gamle lyden". Skjermen slår jo seg av, da ikke pcen går på. Tviler på at dette har noe med skjermen å gjøre? Jupps, som dere sikkert skjønner har jeg lite peil, på dette! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har du tatt en kikk inni maskinen for å se om alt er på plass. Når du sier at PCen ikke lager den lyden den pleide å gjøre er det jo som oftest noe galt med de delene som lager lyd - altså skjermkortvifte, prosessorvifte, strømforsyningsvifte og harddisk. Mitt tips må være prosessorviften. Om prosessorviften er ødelagt vil maskinen låte annerledes og prosessoren vil ganske kjapt overopphetes og maskinen vil slå seg av (avhengig av modell). Ta en titt inni Lenke til kommentar
abdsar Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Jeg er litt usikker på hvilke prossesser som er hvilke......, men det er en vifte her hvor det står intel og som er svart, derfor antar jeg at denne er prosessorvifta?, det er hverfall en gul,svart og grønne ledninger (meget tynne) som går ut fra vifta. Vifta ligger under power supply og over skjermkortet. Da jeg starter maskinen, starter ikke denne. Lager prosessor vifta eller mye lyd? Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 vifts snurrer og lager lyd. prosessoren i seg selv lager ikke høbar lyd. Lenke til kommentar
abdsar Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Om ikke den vifta snurrer, så kan ikke pcen starte?. Er jeg nødt til å kjøpe ny prosessvifte med andre ord. Dette tror jeg ikke at jeg kan klare selv, om dette er avansert? Noen som har erfaring med å sende ting komplett, hvor de kan årne dette? Lenke til kommentar
abdsar Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Okey, har fått forhørt meg litt og kommet fram til at det høyt sansynlig at Shutdown i BIOS som forhindrer at CPUen "koker over" ikke er slått på. Dermed må jeg ha meg en ny Cpu. Kan dette stemme med deres erfaring? og i isåfall er det noen butikker som selger dette i oslo området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå