Gå til innhold

Artifacts-extravaganza på ATI Mobility Radeon 9700

torgeiro

Anbefalte innlegg

Min FS 1425 har tidligere vært inne til behandling for et overopphetet skjermkort (ATI Mobility Radeon 9700).

Det endte med bytte av hovedkort - og tre måneders feilfri bruk.

Men:

Etter en seanse med Civ 4 i går, merket jeg at maksinen var varm og ta på. Noen få sekunder seinere strømmer det artifacts i alle farger og fasonger over skjermen.

Jeg skrur av - lar maskinen hvile, og starter på nytt. Da får jeg artifacts allerede på windows sin startup screen. Prøver å skru ned ytelse gjennom ATI sine paneler, men, de blir ikke borte..

Kasta meg over telefonen til Effekt it, som har support på maskinen. De bestiller time hos verkstedet Systec. To timer seinere leser jeg at Effekt er slått konkurs, i dag. Nå aner jeg ikke hvor lenge jeg må vente før jeg får en time hos datadoktoren.

Derfor. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få liv i skjermkortet igjen? Kan jeg instalere alternative drivere og underklokke kortet? Eller noen andre geniale løsninger?

Bruker maskinen i arbeid hver dag, og blir veldig takknemlig dersom noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kontaktet Fujitsu Siemens og forhørt deg om evt. andre autoriserte verksteder? De må vel ha et alternativ klart rimelig raskt, men når en stor aktør forsvinner fører dette gjerne til at køene hoper seg opp over alt. Det høres ut som om du har en rimelig grei reklamasjonssak, så kontakt evt. forhandler og be om (krev) omlevering hvis det er klart at reprasjon ikke kan gjennomføres innen 'rimelig tid' på grunn av dette.

Jeg holdt på å si 'bra' at Effekt gikk under (de har balansert på kanten av stupet i månedsvis, og mere håpløst selskap skal man lete lenge etter), men det er selvsagt kjipt for de som blir rammet av supportavtaler som må stokkes om.

Lenke til kommentar

Jaggu!

Av og til blir en overrasket av god service. Guttene på Systec tok i mot den uten og mukke - og jobber i skrivende stund med å utbedre maskinen.

Men jeg lurer på en ting uansett. Er det mulig å "underklokke" et kort? Dvs sørge for at det går på lavere maskin en normalt for å "spare" det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...