Gå til innhold

abit siluro gf4 = 5000 3dmark og 20-60 fps i cs

El_PoLLa

Anbefalte innlegg

5000 poeng i 3dmark er bra, men jeg burde hatt over det dobbelte med dette kortet. men 5000 3dmark skulle holde lenge til cs, men likevel har jeg 20-30 fps som noen ganger stiger til 60. jeg har 1,8 ghz p4, 500 mb rdram og win98se os. siste drivere og slikt er installert og for en dag siden virket alt fint og jeg hadde 99 fps, men nå vil kortet ikke mere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har (hadde) samme problem med win2000 og å kjøre cs med Direct3D. Bytta til OpenGL og det gikk strøkent. Har GF4 4400. UnrealTournament gikk 10-20 fps med Direct3D også. Er ikke sikker, men det virket på meg som om problemene startet når jeg installerte SP3.

Har senere installert win2000 på en annen partisjon for å sjekke om jeg fikk det til å fungere bedre da, noe som stemte bra. Har ikke hatt noe problemer med den nye installasjonen.

Lenke til kommentar

Hei..

Min konas sin PC har Duron 1000Mhz og 750MB DDR ram og GeForce3 og hun for 6500+ 3dMark som er mer en mins kolleger P4 1.7 (willamette) med GeForce3 og 512MB RDram, hann ligger på 6000.

Du må ha 2GH++ P4 til at henge med Athlon CPUene i performans.

Hilsen,

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 21:22, Suicid3 skrev:

Altså .. jeg får 2-2500 i 3dmark.

Jeg har ;

Amd Duron 800 mhz (uklokket)

256 mb sd ram

Geforce 3 titanium 200 (uklokket)

Og Windows XP

Hvorfor får jeg sånn en vanvittig lav score ?

Uhh, dette var rart. Min p3 500mhz har 512kb cache. Kan noe med dette å gjøre (uten at jeg veit) duron'en din har 128kb?

Last ned nyeste drivere til alt, og kjør DMA modus (har fått dilla etter at jeg fant ut hva det er :smile:) Eneste jeg kommer på i farta. Husk at ikke 3dmark er alt da! (det er vel egentlig ingenting? :wink:)

Lenke til kommentar

I cs tror jeg det er noe bug med nvidia driverne mot gf4. Har hørt at den sier at du bare har ca 60fps, men at du egentlig har mer. selv så står det 72fps hos meg, men jeg har aldri sett ett eneste lagg.

3dmark score'n din derimot var MEGET lav! den burde absolute vært høyere. MYE høyere! Jeg ville sjekket om 4X AGP mode er enable.

Sjekk litt innstillinger, sjekk anti alising (eller god damn hva det heter) om det står på? osv..

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...