Mapster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har en bærbar (Dell) som manlgler cd-stasjon, denne er ødelagt, dermed oppstår problemet: Hvordan installere windows uten cd-rom? Noen som har noen smarte løsninger? Kjøpe ny cd-stasjon er uaktuelt, da den typen jeg må ha koster ca. 2500,-. Cd-rom løsningen på pc'en er slik at man kan bytte mellom diskett- og cd-stasjon (Plug'n Play). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hva med ekstern cd-stasjon? Som kobles til USB porten eller lignende... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Du kan installere via nettverk. Evt kan du kjøpe billig cd-rom ifra Ebay Par 100 kr tenker jeg. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Har prøvd dette, men sliter med at usb cd-rom stasjonen ikke blir registrert som boot disk. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Takker for svarene, tenker eg prøver via nettverk... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) det jeg har gjort noen ganger (uten cd-rom) er at jeg tar ut disken, putter den i en annen pc (usb ramme) og legger inn MS-DOS boot-sector på den. Så kopierer jeg i386-mappen fra windows installen inn på disken (formatert først gjerne med fat32 for lesbarhet i dos) Så booter jeg fra disk i laptop.. ms-dos lastes og du kommer til c:\ så går du inn i i386-mappen (cd i386) og kjører winnt (setup-filen) da installeres windows med filene lokalt på disken som "kilde" du slipper å lage ms-dos bootsektor om du kan boote fra en win95/98/Me boot-diskett.. men du må kopiere filene inn på harddisk og du må kjøre FAT(32) filsystem. Endret 11. november 2005 av lohelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå