Winkey Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 CPUen min (AMD 64 3200+) gikk i stykker for ei uke siden, jeg slo på pcen, glemte å koble til vannkjølinga, og BIOSen min sier ifra på 60 grader, pcen min begynnte å pipe, jeg slo av, koblet til, startet på nytt, og da var den ødelagt. Helt siden jeg fikk CPUen har den gått på vannkjøling, og den har ligget på 30grader idle. Forhandleren sier at dette erstatter dem ikke siden den var selvmontert, men er det ikkenoe garanti som dekker at CPUen var dårlig? Den skal vel tåle mer enn dette?? Den er ett år gammel... Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvis du glemte å koble til vannkjølingen kan du se langt etter ny CPU... Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Jeg glemte det bare i 5 sek, den ble ikke varmeren 60-70grader, det er jo mange som kjører det til vanlig. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Du har jo ikke noe bevis på at den bare ble ca70 grader. Og når du allerede har innrømmet at du ikke hadde noen kjøling på den er nok slaget tapt. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg har alltid hatt Asus hovedkort, og de virker utrolig godt når det gjelder dette. Asus har innebygd COP, noe jeg hadde bruk for når jeg monterte i full fart en midlertidig diplomoppgave PC. Jeg satt visst cpukjøleren feil, slik at den ikke fikk riktig kontakt. Da skrudde PCen seg av etter 5 sek. Etter en liten sjekk i bios var da tempen nesten 90 grader. Dette var en duron 1100 mhz. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 forresten.. er den overklokket? ehhh var. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) En ny CPU genererer vel ca 100W på kjernen som er ca 1,1x1,1cm. Det tar ikke mange sekundene før temperaturen spretter i været som en rakett. Du kan sikkert ha fått en peak-temperatur som er langt over 60-70grader. Så BIOSen sa sikkert nok ifra på 60grader, men så lenge ikke BIOS klarer å ta til fornuft og skru av systemet så.. ja, resultatet vet jo du mer om enn meg Du får skrive opp ny CPU på ønskelista di.. EDIT: Hvaffan! Hvor har jeg fått 100W fra? Ble sittende å regne litt på det og det kan da umulig stemme. Uansett, varmt blir det uansett hvis kjøleren ikke er på.. Det er i alle fall en påstand jeg kan stå inne for EDIT#2: Nå har jeg endelig funnet ut hvor jeg hadde 100W fra og det stemmer utrolig nok. En vanlig P4 utvikler ca 100W på nevnte areal og det tilsvarer en varmeeffekt på ca1MW per kvm!! Jeg farer altså ikke med løgn. Da står jeg atter engang for påstandene jeg kom med i begynnelsen av denne posten. En AMD cpu'n avgir vel varme på omtrendt samme nivå, så at den kvelden skulle egentlig bare mangle. Link til artikkelen der jeg fant det: Vi brenner en CPU! Endret 14. november 2005 av Mozze Lenke til kommentar
Kamikazaa Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 ALDIR si det kan være din skyld. hehe. men har vannkjøing sjøl så lurer på kordan du kan glemme å koble den til? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå