bucketofcack Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Hallo gutta! Som tittel sier er jeg ute etter noen som kan gjøre en Droop mod til mitt p4c800-e dlx. Er ganske lei flauktuerende volt styrke og ustabilitet nå. Har kikka litt rundt og alt jeg kunne finne var Malve XS-forumet, men han bor jo seff i USA, og da gidder jeg liksom ikke å sende det helt dit. Kan du eller vet du av noen i Norge som kan gjøre en slik mod for meg? EDIT: Bor i Trondheim! Endret 11. november 2005 av bucketofcack Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Droop modd... det klarer du vel selv? ingen kompiser som er flinke med loddebolten? Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Droop modd... det klarer du vel selv? ingen kompiser som er flinke med loddebolten? 5138330[/snapback] hva er droop modd?? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Droop modd... det klarer du vel selv? ingen kompiser som er flinke med loddebolten? 5138330[/snapback] hva er droop modd?? 5138875[/snapback] Når du setter prosessoren din i jobb.. vil v-core falle. Siden prosessoren kan bli ustabil med lavere v-core(nesten bare noe som gjelder ved overklokking), så monterer vi en "Droop-modd". Droopmodd sørger for en mer stabil spenning til prosessoren, som igjen kan resultere i høyere overklokk.. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Kunne gjort det. Men skal reise bort på jobb om litt. Er nok mange her på forumet som kan de greiene der. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Kunne gjort det. Men skal reise bort på jobb om litt. Er nok mange her på forumet som kan de greiene der. 5139446[/snapback] Ok, vet du av noen guider på nettet som er litt inngående? Vil helst ikke ødelegge mere datating på toill-prosjekter Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) du kunne jo postet hvor du bor, enklest å finne noen i nærheten som kan ordne det... som veritas sier sikkert mange her som kunne fikset det... her: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=324292 er ett svært godt bilde, skaff en 50K potmeter, still det til 28k ohm lodd til de to blå punktetene.. visp... droop modded. har selv gjort dette på 2 kort og det funker fortreffende Endret 11. november 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) her: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=324292 Ser fint ut det bildet ja, skal sjekke dette ut nærmere straks jeg er hjemme fra jobb! Bor i Trondheim, Rosendal! Endret 11. november 2005 av bucketofcack Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kan fint gjøre dette for deg.. men du må sende kortet ditt til Kolbotn... Har til nå moddet 11 sånne kort.. Er det snakk om bare droop, eller Vcore, minne og chipsett også MVH stoolman Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kan fint gjøre dette for deg.. men du må sende kortet ditt til Kolbotn... Har til nå moddet 11 sånne kort.. Er det snakk om bare droop, eller Vcore, minne og chipsett også MVH stoolman 5139707[/snapback] chipsett?? noen link? den hørtes spennende ut.. øker spenningen på chipsettet? sorry for OT... Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kan fint gjøre dette for deg.. men du må sende kortet ditt til Kolbotn... Har til nå moddet 11 sånne kort.. Er det snakk om bare droop, eller Vcore, minne og chipsett også MVH stoolman 5139707[/snapback] Heihei! Høres jo kjempefint ut! Egentlig bare tenkt på droop, men vcore, minne og chipset høres jo greit ut om det har noe for seg . Hvor mye tar du for en slik operasjon og hvor lang tid tar det?(PM?) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kan fint gjøre dette for deg.. men du må sende kortet ditt til Kolbotn... Har til nå moddet 11 sånne kort.. Er det snakk om bare droop, eller Vcore, minne og chipsett også MVH stoolman 5139707[/snapback] chipsett?? noen link? den hørtes spennende ut.. øker spenningen på chipsettet? sorry for OT... 5139879[/snapback] Jepp,,, er det mer å hente her Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kan fint gjøre dette for deg.. men du må sende kortet ditt til Kolbotn... Har til nå moddet 11 sånne kort.. Er det snakk om bare droop, eller Vcore, minne og chipsett også MVH stoolman 5139707[/snapback] chipsett?? noen link? den hørtes spennende ut.. øker spenningen på chipsettet? sorry for OT... 5139879[/snapback] Jepp,,, er det mer å hente her 5140242[/snapback] selv om det var først i dag jeg fikk vite hva droop modd er fornoe, så syntes jeg det her hørtes VELDIG interessant ut Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Jepp,,, er det mer å hente her 5140242[/snapback] surret litt rundt med google... og VAgp=V-"chipsett"?!...(kan noen bekrefte dette? er ikke 100% sikker) Så ser ut som loddebolten kommer frem en gang til... Hvor høyt tør man gå, sånn for 24/7? btw. v-agp modd ligger i linken fra første post... Endret 11. november 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jepp,,, er det mer å hente her 5140242[/snapback] surret litt rundt med google... og VAgp=V-"chipsett"?!...(kan noen bekrefte dette? er ikke 100% sikker) Så ser ut som loddebolten kommer frem en gang til... Hvor høyt tør man gå, sånn for 24/7? btw. v-agp modd ligger i linken fra første post... 5140601[/snapback] Jepp.. det er riktig.. Ang hvor høyt... så der dette prøve og feile.. det eneste som er noe dritt, er at feil ofte medfører død hardware.. har gjort denne modden etpar ganger.. men syns ikke at det ga nok til at det var verdt strevet.. så der er vel svaret tenker jeg .. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jepp.. det er riktig.. Ang hvor høyt... så der dette prøve og feile.. det eneste som er noe dritt, er at feil ofte medfører død hardware.. har gjort denne modden etpar ganger.. men syns ikke at det ga nok til at det var verdt strevet.. så der er vel svaret tenker jeg .. 5141474[/snapback] hmmm.... rote rundt enda mer... se om jeg finner noe mer solid å gå etter... tenkte å gå opp til 2v, er jo bare 0.2 mer en 1.8 agp slot og skjærmkort som kan ta kvelden da... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jepp.. det er riktig.. Ang hvor høyt... så der dette prøve og feile.. det eneste som er noe dritt, er at feil ofte medfører død hardware.. har gjort denne modden etpar ganger.. men syns ikke at det ga nok til at det var verdt strevet.. så der er vel svaret tenker jeg .. 5141474[/snapback] hmmm.... rote rundt enda mer... se om jeg finner noe mer solid å gå etter... tenkte å gå opp til 2v, er jo bare 0.2 mer en 1.8 agp slot og skjærmkort som kan ta kvelden da... 5141698[/snapback] Det kommer helt an på om Skjermkortet tar den strømen det vil ha, eller om det tar alt det får, da kan det går galt Lenke til kommentar
klikko Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 hvor mange mhz tjener man på dette ca? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 hvor mange mhz tjener man på dette ca? 5156829[/snapback] Sannsynligvis ingenting, men kanskje tjener 100 stabile MHZ til, som jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå