kennethx Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Hei. Har prøvd å installere Windows x64, men støtte på litt problemer. Jeg har tidligere installert Windows XP Pro med denne fremgangsmåten uten problemer. 1. Booter fra Windows x64 CD 2. Trykker F6 helt i starten. 3. Spesifiserer ekstra drivere med å trykke S når angitt og ha driver disk i floppy stasjon. 4. Velger RAID kontroller driver og fortsetter installasjonen Under Windows XP installasjonen fungerer dette helt fint, men i Windows x64 ser det bare ut til å gå fint, ingen feil på å laste driver osv, men når installasjonen kommer så langt at den skal kopiere til disken, så sier den at den ikke finner noen disk å installerer på. Jeg har lastet ned det som ble beskrevet som AMD64 driver for min HighPoint 1540, og jeg har lastet ned det som ble bleskrevet som Windows x64 driver for min integrerte Sil 3114 (Asus A8N-SLI Premium hovedkort) Jeg har prøvd begge RAID kontrollerene uten hell, ingen disk er å bli funnet. Begge raidene er satt opp, formatert, og fungerer helt perfekt i Windows XP. Er det noen som har klart å installerer Windows x64 på noen av disse RAID'ene direkte? Jeg har prøvd mange forskjellige versjoner av drivere jeg har funnet, men ingen har altså fungert så langt. Endret 11. november 2005 av kennethx Lenke til kommentar
kennethx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Har forresten nettopp lastet ned Windows x64 fra microsoft, så den skal jo være nyeste versjon... Lenke til kommentar
kennethx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Fikk forøvrig svar på en support hendvendelse til highPoint. "Hello, The RR1640's AMD64 drivers are compatible with x64 - the RR1540 model can use RR1640 updates. Regards, HighPoint Technologies, Inc." Så jeg skal prøve det når jeg kommer hjem i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå