Gå til innhold

Er Powerbook 12.1 " et bra kjøp til skolebruk?

KVTL

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger en 12.1" bærbar til skolebruk og litt sånn diverse når jeg er på farta. Jeg så Powerbooken hadde det jeg skulle ha + litt til :dribble: Utseende trakk heller ikke ned for å si det slikt.

Jeg :dribble: har en bærbar fra før, men trengte som sagt en mindre en. Derfor lurte jeg på om denne er noe å satse på, det er jo en grei pris også. Tar det lang tid fra bestilling til levering av produktet?

Er Powerbokken lydløs slik at den kan brukes underforelesing og på lesesalen?

Er det lang batteritid under vanlig bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PowerBooken er genial, har en selv. Leveringstid for tiden er vel oppgitt på Applestore.

Ved normal bruk (surfing, skriving osv) er den så godt som lydløs, tastaturet er også rimelig stille.

Batteritiden varierer selvfølgelig med bruken, 4 timer er vel et greit anslag ved typisk kontorbruk.

Lenke til kommentar

Da tror jeg det blir en slik på meg :) Har en HP fra før, men trenger en som er liten også. Får bare vente på penger he he..

Tror jeg bestiller med 100 gig harddisk og opppgraderer rammen selv senere til 1024.

Eneste minus var at det bare var en ram slot så jeg, men alt kan ikke være 100% perfekt. Melder jeg meg inn i ADC også så blir det en fin pris å betale for en slik maskin :D

Lenke til kommentar
Bestill Macen din med så lite RAM som overhodet mulig, så bestiller du heller 1GB brikke fra Komplett o.l. Selv om det er mulig å kjøre OS X med 512MB RAM vil du merke det dersom du går fra 512MB til 1024MB +

5142212[/snapback]

Yepp, så det. De hadde noen penepriser på ramen sin.. Men noe må de også tjene penger på.

Trodde den ene rammen var festet (loddet på eller noe) til hovedkortet, men hvis det er i praksis to slotter hvor begge brikker kan skiftes ut (den ene er bare gjemt) så blir det jo billigere med to 512 brikker :D

Lenke til kommentar

Kva med en 12" iBook?

Til din bruk, dersom du ikkje trenger DVD-brenner, kan det godt være at den er god nok.

(Den er god nok for meg, ihvertfall)

Billigere, minst like stilig(min ihvertfall), og batteriet varer litt lengre(opp til 6 timer om du slår av WLAN/BT/Lyd, dimmer ned skjermen litt og bare driver enklere tekstbehandling, slik som å ta notater i en skoletime)...

Lenke til kommentar

Kompakt tastatur? Apples 12"-laptoper er vel blant ekstremt få i den størrelsen som faktisk har tastatur i full størrelse? Er selvfølgelig enig i at det er mange små knapper ellers og lite plass rundt, men dette synes jeg er helt riktig prioritering fra Apples side.

Men, for all del, om man ikke har det store behovet for å skulle flytte på maskinen er det ikke noe i veien for å kjøpe en større maskin.

En ting til; med mindre ting har blitt endret i det siste er vel faktisk den ene 256MB-brikken loddet fast på hovedkortet, slik at man ikke får utnyttet denne minneplassen?

iBook vs PowerBook blir en vurdering av hvorvidt man har bruk for den ekstra ytelsen, eventuelt hvilket design man foretrekker, jeg valgte PB først og fremst grunnet designet.

Lenke til kommentar

Nei, det blir nok en powerbook og ikke ibook selv om den er billigere. Det er kjekt med dvd brenner og det er også bra design på den. Dessuten er vel den litte grann bedre ytelse. Tenkte også å bestille med en 100 gig harddisk slik at jeg kan ha lagret litt på den.

Grunnen til at jeg vil ha 12.1 er fordi den er lett og liten, den kan også brukes på banen og på bussen til skolen.

Når det gjelder tastaturet så skal det nok gå bra, når jeg har hjemme på hybelen skal jeg ha en større bærbar (den jeg sitter på nå), eller kjøpe tastatur til powermacen.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...