Gå til innhold

Trekabinett med minibar.


Anbefalte innlegg

Har lenge gått og suttet på tanken om eget kabinett og nå har jeg fasktisk tenkt å gjøre noe med det. Planen er å bygge et "Lan" kabinett hvor jeg slipper å gå i kiosken/butikken/byen for å skaffe meg kald brus. derfor tenkte jeg og inkludere en minibar som holder Grandisen frisk og colaen kald. Tegnmingen kan være litt smådårlig men når jeg har lært meg Sketchup litt bedre blir det vel noe annet. Tror ikke det hadde blitt så mye bedre om jeg hadde lagt ut mine Sketchup ferdigheter på dette stadiet. Vil gjerne ha synspunkter og meninger, men dropp å si ting som" Suuuug" og eller "finn deg en annen hobby" ol. Kam heller med ting som kan endres/flyttes/legges til/trekke fra. Hovedmaterialet blir kryssfiner og Acryl. Størrelsen er enda litt ukjent men kommer etterhver som jeg får tak i komponenter. Dette kan blir et dyrt prosjekt så jeg leter etter sponsorer.

 

Så, bare kom med forslag til ting som kan gjøres. Vil gjøre dette så bra som mulig.

 

Tegning

post-46609-1131727951_thumb.jpg

Uten_navn__Medium_.bmp

post-46609-1131954430_thumb.jpg

post-46609-1131954518_thumb.jpg

post-46609-1131954632_thumb.jpg

Endret av johanol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvordan emnefelt da?

5137899[/snapback]

 

Emnefeltet skal beskrive temaet / workloggen på en slik måte at man med en gang forstår hva det dreier seg om. Det finnes retningslinjer for slikt, les dem!

 

For å forbedre / editere emnefeltet; bruk "Edit"-knappen.

 

Dessuten er tråden feilpostet! Flyttes til riktig kategori. :hrm:

Lenke til kommentar

SYns ikke det var stygt i det hele tatt jeg. Kan bli bra det her. Men endre emnetittel, så ikke mods blir hissige :p Bør kanskje endre litt på plaseringer av ting. Ikke kjøre flere farger på leds og sånt. Kjør heller 1 farge, blå eller rød. Blir juletred stadie når du kjører flere farger. Det er hvert fall det jeg mener da.

Lenke til kommentar

Patience: Har du ikke no konstruktiv kritikk å komme med foreslår jeg at du lar være å poste det du har i tankene.

Forresten lurer jeg på om kanskje ikke signaturen din kan bli tatt for reklame? Er ikke sikker hvor skille der går.

Men som sagt; Konstruktiv kritikk.

 

Personlig synes jeg konseptet virka greit nok! Kan nok utvikls litt mer, men det er jo derfor vi er her. ;) Savner skisse!

Lenke til kommentar
Patience: Har du ikke no konstruktiv kritikk å komme med foreslår jeg at du lar være å poste det du har i tankene.

Forresten lurer jeg på om kanskje ikke signaturen din kan bli tatt for reklame? Er ikke sikker hvor skille der går.

Men som sagt; Konstruktiv kritikk.

 

Personlig synes jeg konseptet virka greit nok! Kan nok utvikls litt mer, men det er jo derfor vi er her. ;) Savner skisse!

5139772[/snapback]

 

Vel, du har rett i det.

 

Det jeg mener er at kassen virker veldig firkantet og på en måte bærer preg av rot og lite smidige kurver, På tegningen i allefall.

 

Synes kassen blir altfor "lego" til å kunne bli tatt for å være "fin". Vanskelig å forklare hva jeg mener her..

 

Men det er bare min mening :)

 

Beklager for dårlig begrunnet kritikk :D

(Når det gjelder siggen så er det ikke reklame. Siden er privatkommersiell og stiller på lik linje med dere som har deres egne hjemmesider i siggen. Har hatt denne siggen dritlenge og ingen moderatorer har klaget.)

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Hmm.. så negativt innstilt folk var her da.. ;P Jeg synes dette ser spennende ut jeg. Og at kabinettet er kantete har ingenting å si. Strømlinjeformet er ikke alltid penest vet dere.

 

Jeg synes derimot at du burde droppe den juletrebelysninga, og holde deg til kun én farge! Jeg ville også unngått å ha for mange synlige vifter på utsiden. én er mer enn nok i mine øyne (men smak og behag her også)

 

Klarte ikke helt å skjønne hvor selve minibaren skulle få plass jeg.. Og hvordan tenker du å konstruere den? vanlige luftvifter som i en kjølebag, eller skikkelig "kjøleskap?"

Lenke til kommentar

Jeg synes også det var veldig laber stemning her. Ideen er jo i utgangspunktet helt fin! Er jo som sagt veldig smak og behag.

 

Det er veldig smak og behag..

 

Forbedring: /Tilføyelse.

Denne kassen burde kanskje utstyres med 2 eller 4 hjul som skrus på under?? Blir jo litt størrelse, og også tungt - spesielt hvis man begynner å bruke litt tunge materialer. Iallfall blir det litt stusselig uten noen føtter, i det minste.

 

LOZER

Lenke til kommentar
Ser jo egentlig fint ut det her, men lurer på en ting:

Ser ut som det blir dårlig plass til cd/dvd-rom der, siden det skal være et lite rom med blå katode rett bak, og skal de ligge på siden?

Og hvor har du tenkt å plassere hk, psu og hdd?

 

;)

5140927[/snapback]

 

Har nå tegnet en ny en som jeg ikke kommer til å poste med det første, der CD og DVD ligger vannrett øverst. Kommer til å bygge meg opp et hylleopplegg med skinner der jeg mounter CD/DVD og HDD. Dette kommer til å ligge bak Firewire og USB portene. Tror kanskje det kan bli trangt men da får vi bare endre noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...