Bone Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Mitt store dilemma igjennom mange år.. Nå er det ikke lenge før jeg skal sette sammen en ny PC igjen.. og, som alltid, har jeg lysst til å bygge selv, som jeg gjorde før i tiden.. Men, de siste årene har jeg fått den ferdigbygget! Hvorfor? ..fordi jeg kommer til å bli steike forbanna når jeg eventuelt har fått satt delene sammen, og det viser seg at en-eller-annen del ikke virker, og at jeg må sende den tilbake og få en ny en i retur noen dager senere.. Slikt har jeg rett og slett ikke tålmodighet til! ..også kanskje jeg ikke finner ut hvilken del som ikke virker også, med en gang.. Jeg er generelt en veldig tålmodig gutt, men akkurat når det kommer til ting jeg lengter og gleder meg etter laaang tid i forveien, da vil jeg ikke ha noe tull når det først har kommet i hus.. hmm.. Hva gjør dere? Hender det (ofte?) at det kommer defekte deler? Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Vel, har satt sammen 13 maskiner og har kun fått en defekt del en gang. Så i følge min erfaring skjer det ikke ofte. Var forøvrig en defekt rambrikke. Hvis man ikke får noen glede av å sette sammen maskinen selv kan det kanskje være like greit å få den ferdigbygget. Mange av de største webshoppene har jo så mange konfigurasjonsmuligheter på pcbyggerne sine nå for tiden at det burde være nok å velge i for de fleste. Selv foretrekker jeg å bygge selv, men det er mest fordi jeg synes det er gøy og litt fordi at da har man hele vareutvalget til disposisjon. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har ikke opplevd og fått noen defekte varer i posten, men at de ble ødelagt etter x antall timer har jeg opplevd mange ganger med forskjellige komponenter. Har en kompis som er ekstremt uheldig når det gjelder dette, han har vel omtrent bare fått defekte varer Fikk defekt hovedkort 3 ganger etter hverandre. Godt gjort Foretrekker selv å bygge en maskin, pga. utfordringen samt erfaringen du får av evt. feilsøking osv Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Har egentlig stor glede av å sette sammen komponenter selv.. og har ingen betenkeligheter med det, og gjorde det som sagt en del før.. Men, det er hovedsakelig det der med at jeg er redd for å få en defekt del.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå