Bone Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hei! Har et hovedkort, jeg sitter på jobb, og jeg husker ikke; Jeg hat et ASUS Intel 845PE -hovedkort (hvis jeg ikke bommer stort et sted nå), men jeg er usikker på den har støtte for S-ATA!? Noen som vet? Saken er at jeg tenkte jeg skulle sette en HDD' inn ei maskin som skal byttes ut rett etter nyttår, og da kunne jeg bare ta med den nye HDD'n.. Jeg trenger uansett en ny HDD, men da kunne jeg like så gjerne kjøpe S-ATA hvis mitt gamle hovedkort støttet dette.. Så.. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Da blir eventuelt spørsmålet hvilket ASUS Intel 845PE det er snakk om, fordi betegnelsen er ingen modellbetegnelse, men et brikkesett som Asus har 4 modeller av P4PE P4PE-X P4PE-BP P4PE2-X Her Det vanligste er P4PE og der er s-ata 'optional'. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Tror det er P4PE jeg har .. Hva vil det si at det er "optional" ?! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Optional betyr jo valgfritt, men her betyr det at kortet kom i flere utgaver. Noen med og andre uten s-ata. Det er bare å åpne kabinettet og se etter et sort chip det står 'Promise' på. Eventuelt så er det også 2 s-ata kontakter der. edit: Det bør kanskje legges til, at dersom du har noe tilkoblet den ekstra blå ide-kontakten som er plassert ytterst på kanten, så er det ikke mulig å bruke s-ata samtidig. Endret 12. november 2005 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå