Gå til innhold

Problemer med Plextor PX-W4012TA (40x/12x/40x)

mozz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg har samme brenneren og hadde også problemer med at den gikk på PIO. Måtte inn på IDE Secondary og aktivere DMA. Før fikk jeg "ungått buffer underrun 216 ganger" hvis jeg gjorde noe så enklet som å slå av skjermbeskytteren (skjerm->skjermbeskytter->ingen skjermbeskytter)

Du kan prøve å laste ned via4in1 driver'ne.. utrolig hva de hjelper til! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 00:45, simfan skrev:

Det følger en dma-jumper med Plextor 40x, men jeg mener å huske at den var for å disable DMA. Hvis du ikke satte den på når du monterte brenneren skal ikke dette være problemet.

Ok, men Cappo har samme brenneren og han sier jeg må bruke DMA jumperen....så jeg vet ikke hva som er riktig. :smile: Jeg har leita i brukerveiledningen til brenneren og på http://www.plextor.com uten at jeg fant et eneste ord om denne DMA jumperen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 02:46, mozz skrev:

Ok, men Cappo har samme brenneren og han sier jeg må bruke DMA jumperen....så jeg vet ikke hva som er riktig. :smile: Jeg har leita i brukerveiledningen til brenneren og på
uten at jeg fant et eneste ord om denne DMA jumperen.

Bare for å få ting på det rene.. Jeg har ALDRI rørt DMA jumperen på min Plextor... Jeg vet bare at det hjelper noen folk som har problemer.

Jeg også vil anbefale siste versjon av VIA4in1 Driveren som du kan hente her.

Nyere firmware er heller ikke utenkelig. Minst versjon 1.1. De kan du få tak i her.

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-08-28 08:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 08:26, Cappo skrev:

Bare for å få ting på det rene.. Jeg har
ALDRI
rørt DMA jumperen på min Plextor... Jeg vet bare at det hjelper noen folk som har problemer.

Jeg også vil anbefale siste versjon av VIA4in1 Driveren som du kan hente
.

Nyere firmware er heller ikke utenkelig. Minst versjon 1.1. De kan du få tak i
.

Nå er det sånn at jeg ikke er ekspert på hovedkort og chipset men jeg vet at jeg har SiS chipset, ikke Via. Da er det vel uaktuelt å bruke VIA4in1..??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 09:31, mozz skrev:

Nå er det sånn at jeg ikke er ekspert på hovedkort og chipset men jeg vet at jeg har SiS chipset, ikke Via. Da er det vel uaktuelt å bruke VIA4in1..??

Det er det da ja. Men prøv ny firmware du. Løser mange problemer det.

Lenke til kommentar

Jippi! Nå brenner Plextor'n så det ryker etter, og peossessoren var bare oppi maks 3% under brenninga!! Takk for all hjelp folkens :smile:

Men....jeg kunne vært lykkeligere! For nå dukket det opp et nytt problem :sad: Etter jeg hadde brent den filmen så skulle jeg prøve å se på den fra cd'en, men det var ikke så lett.....rett og slett umulig var det! Jeg testa flere andre filmer som jeg har på cd som jeg vet er i orden men ingen vil spille av. Det eneste som gikk var å kopiere filmen over på HD igjen for så å glo på den derfra. Hva er dette for no tull!!?? Er det noe med XP eller er det rett og slett Plextor'n som er på bærtur....igjen?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...