Gå til innhold

Er posten erstattningspliktig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff og huff. Gjetter folk seg bare frem når de poster her med tilsynelatende peiling? Henting av ting som er sendt som BREVPOST med Posten Norge AS men ikke får plass i postkassa di er 3 uker her i Norge! Det er det det er snakk om her. 2 uker gjelder for pakkepost, ikke brevpost.

5220088[/snapback]

Det er ikke 3 uker på all brevpost nei.

Brev i oppkrav har like lang hentetid som pakkepost.

Ifølge lista på jobb skal vi skrive duplikatmelding etter 1 uke på alt. Og etter 1 uke skal Brev i oppkrav returneres, og uka etter der skal store brevpostsendinger returneres.

Lenke til kommentar

2 uker eller 3 uker, det har ingen betydning.

Trådstarter har dreti seg ut, bestilte en vare og glemte at han skulle på ferie.

Om posten skulle sporet opp og purret på alle som ikke henter pakker/brev, så hadde det blitt en gedigen jobb!

 

Henter du ikke sendingen så blir den returnert, enkelt og greit.

 

et annet poeng er jo, hvis du var reist bort, hvordan skulle de fått tak i deg?

Lenke til kommentar
Huff og huff. Gjetter folk seg bare frem når de poster her med tilsynelatende peiling? Henting av ting som er sendt som BREVPOST med Posten Norge AS men ikke får plass i postkassa di er 3 uker her i Norge! Det er det det er snakk om her. 2 uker gjelder for pakkepost, ikke brevpost.

5220088[/snapback]

Det er ikke 3 uker på all brevpost nei.

Brev i oppkrav har like lang hentetid som pakkepost.

Ifølge lista på jobb skal vi skrive duplikatmelding etter 1 uke på alt. Og etter 1 uke skal Brev i oppkrav returneres, og uka etter der skal store brevpostsendinger returneres.

5222703[/snapback]

 

I denne tråden er det ikke snakk om oppkrav. Oppkrav fra utlandet er enda mer uaktuelt.

Lenke til kommentar

Sant nok.

 

Når gidder ikke jeg lese hele tråden igjen, for å oppdatere meg. Men om det ikke er en returøoste. vil den havne til "Brevåpningskommisjonen", bare engelsk utgave. Så sant de har samme rutiner.

Der vil de prøve å finne ut hvem som sendte brevet, slik at avsender får den tilbake.

 

Det du evnt kan gjøre, er å få han som sendte den til å sende ut en etterspørsel.

Lenke til kommentar

Har for tiden et lignende problem som dette.

Jeg bestillte PSP fra eBay, og den kom til norge 04.11, men ble

stoppet i tollen. For en eller annen grunn tok det mange dager før

brevet om fortolling kom fram, men jeg fikk heldigvis svart på det

i tide. Etter litt papirmølle ble PSPen frigjort fra importtollen 15.11.

Dette er det siste som står når jeg søker etter sporingsnummeret, så dette

er også det siste jeg har sett til den... :cry:

 

Har forsøkt å ringe postens kundeservice, men de kunne ikke skjønne hvor

den var blitt av, og mitt lokale postkontor hadde heller ikke sett noe til den. :hmm:

 

Problemet er da at tollerne har sendt PSPen videre til meg, uten sporingsnummer, så det er visstnok umulig å si hvor den er.

Nå har det jo gått mer enn to uker, så jeg burde vel ringe dem opp igjen, og høre hvilke steg jeg burde ta videre.

 

Har noen av dere erfaring med bortkommet post, eller erstatningskrav?

Lenke til kommentar

Der er det helt klart en feil fra Posten sin side, og de er derfor erstattningspliktige. Selv om det er sendt videre uten sporingsnummer.

Dra til ditt lokale postkontor og skriv en etterspørsel.

 

Den dukker nok opp til slutt.

 

Vi flytta vekta på jobb her om dagen, og fant et julekort fra i fjor. Så det skal ikke mye til før et eller annet blir borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...