kennethx Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg reinstallerte ikke Windows XP Pro etter at jeg byttet fra en Athlon XP til Athlon 64 X2. Når jeg ser i taskmanager så har jeg bare en CPU kolonne, jeg trodde at på et dual system, så ville jeg ha 2 cpu kolonner i taskmanager. Må jeg reinstallere windows for at den skal utnytte dualcore? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har du Bios som gjenkjenner X2? Dersom Bios finner X2 som den skal så skal Windows oppdatere kjernen automatisk. Men nå er jo windows windows da .... Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Slik ser task-manager ut med x2 cpu Lenke til kommentar
kennethx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Ja, hovedkortet gjenkjenner den som en Dualcore, har Asus A8N-SLI Premium. Men jeg har ikke ett splittet cpu belastningsvindu slik som gaardern viser. Så det bekrefter vel egentlig mine anntagelser om at windows på install time velger enten single eller dual cpu kernel, og man må reinstallere windows med 2 cpuer eller dualcore for å få utnyttet 2 cpu kjerner. Hvordan ser processes tabben din ut gaardern Endret 11. november 2005 av kennethx Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Måtte reinstallere jeg også. Selv om flere sier at det ikke var noe problem med å få windows til å detektere den nye dualcore cpuen. Lenke til kommentar
kennethx Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Kansje de som sier at det ikke var noe problem lurer seg selv? Om man ser på My computer -> Properties, så står det jo CPU navnet der AMD 64 X2 osv. Men jeg tror ikke selve kernelen i windows er en multi cpu kernel, legg merke til at jeg skriver tror. Men det er slik det fungerte i "gamle dager" med windows 2000. Under installasjon ble enten single eller dual cpu kernel installert avhenging av hardwaren. Om du senere byttet hardware til 2 cpu'er, så måtte du reinstallere for å få kernel som støttet to cpuer. Får ta en reinstall i dag og se hva resultatet blir. Lenke til kommentar
kennethx Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Da har jeg reinstallert windows og jeg har nå en slik split view i task manager som gaardern viste bilde av. Det hadde jeg IKKE før jeg reinstallerte. Så ett bra tips til de som går fra single core til dual core. REINSTALLER WINDOWS Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 man skal kun trenge å oppgradere bios på hket så skal windows finne den selv. uansett så er det alltid bra med en reinstall når man bytter komponenter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå