joka Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 http://www.cwstuning.com/gallery/coupe-degolf?page=1 motoren som er brukt her er en Cadillac V8 4,6 DOHC 32 valve Cadillac har jo tverrstillt motor, så å plassere den i en golf er jo ikke "umulig" men... er dette noe som er mulig å få godkjent i norge? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Tviler så altfor mye på at du ville fått det der godkjent i norge. Er vel ikke en helt trygg bil å kjøre heller vil jeg tro. Ihvertfall.. om du skule vere så heldig å få den godkjent så måtte du ihvertfall ha bygd om hele bilen før du fikk lov Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 dette blir desverre underkjent.. ettersom om golf 2 kun er laget med 4sylindra motorer... finnes dog noen godkjente vr6'er i norge, hvordan de har blitt godkjent er meg ukjent.. men kan tyde på at det er noe humbug en plass med det! uansett.. ville blitt forferdelig framtungt, og farlig og kjøre med! Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 har sylinder antallet på bilene så mye å si? det finnes ford granada, volvo 240 og opel rekord godkjent med v8. jeg mener og det også skal finnes en mb 230 med corvette zr1 motor... dette er jo større biler, og det er vel "enklere" enn med en golf? framtung blir den.. men det er vel fordi motoren må stå lengre fram? vekta er ikke så tung... hva veier en vr6 motor? den cadillac motoren er av aluminium og veier "less than 500 pounds fully loaded" (ca 220 kg) med girkasse? ref: www.v8mr2.com den siden er forresten en worklog om en -87 toyota mr2 med cadillac v8. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Ford Granada, Volvo 240 og opel rekord er store biler som har bakhulsdrift og kan modifiseres på en tilfredstillende måte til å imøtekomme kravene fra veimyndighetene, en Golf med en V8 motor kan rett å slett ikke greie disse kravene. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 BMW 316i compact med V12'er fra 850CSi da? En jeg kjenner har bygd en sånn her, å den går på hvite skilt... Bilen har vært i Bilsport blandt annet, og går under navnet ///M356 Lenke til kommentar
underground Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har du noen linker/bilder av den bilen? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ikke for øyeblikket... Hvis noen har siste Gatebilmagasinet, så står det om han der Skal bygge E30 med 1000hk nå Lenke til kommentar
joka Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 den bmw'en er her.... http://www.modifiedcars.com/cars/6015.htm norske skilter Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Helt riktig joka Takk skal du ha Lenke til kommentar
underground Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dæven den var stilig. Går nok jævli bra også. Motoren er tatt fra denne typen da e31.net Mange bra videoer her. Lenke til kommentar
magnaar Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Å få godkjent en golf2 med vr6 er ikke så ille, fordi man kan flytte over understellet fra golf3 vr6. Dette er plug'n'play rett og slett. Det gjør ting litt lettere med engang. at bilene blir tunge i nesa og grusomme å kjøre er ett kapitell for seg selv men. Alt er vel mulig, men jeg ville sørget for GOD dialog mellom bygger og biltilsynet FØR man satte igang med noe slikt. Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå