Gå til innhold

Xbox med Xecuter 3 vs Xbox 360

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Overskiften sier vel alt. Jeg nå har en Xbox med xecuter 3.0 installert, en del større disk en normalt og sånne "lovlige" ting på xboxen. Men det jeg lurte på om er dette:

Den nye Xbox 360 som kommer ut snart, den er jo så klart bedre enn min Xbox som jeg har nå, MEN har mer mer glede av min Xbox med xecuter 3? Med alle de funksjonene jeg har på den nå?

Saken er det at jeg får solgt xboxen min nå til en dude som gir meg 2500kr for Xboxen, så da mangler jeg bare tusen lappen ca for å få den værste Xbox 360 utgaven. Så er det verdt det?

(PS: Jeg er ikke en spilloman, dårlig med penger, bruker å se på film og høre på musikk på xboxen mer enn det jeg spiller)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ser mer film og hører på musikk mer enn du spiller på xboxen din ville jeg...

...beholdt den chippede XBox-en.

Jeg har i dag en Xbox full av serier som Lost, 4400, Sopranos og annet.

Mange GB med musikk, filmer og videosnutter.

Boxen kan streame fra diverse som FilmWeb, NRK-Webtv o.l.

Dette klarer man ikke med en vanlig dvdspiller.

Inntil en eventuel framtidig chipping av XBox360, vil ikke mulighetene for media på den være noe særlig store før den kobles opp mot en PC for streaming.

I mine øyne er det den løsningen du har i dag integrert i selve XBoxen.

Lenke til kommentar

Har selv en chippet X-box, og den kommer jeg til å beholde uansett.

XB360 ser ut til å være en dugelig spillmaskin, som jeg kommer til å investere i, MEN som ett mediasenter blir jeg nok å beholde min gode gamle xbox i lang tid framover.

Så behold din "gamle" xbox dersom du er mest ute etter å se film, dersom du er ute etter spilling ville jeg nok gått for 360'en.

Jeg vil ha i pose og sekk, så for min del blir det "ja takk, begge deler" :-D

Lenke til kommentar
Hvis du ser mer film og hører på musikk mer enn du spiller på xboxen din ville jeg...

...beholdt den chippede XBox-en.

Jeg har i dag en Xbox full av serier som Lost, 4400, Sopranos og annet.

Mange GB med musikk, filmer og videosnutter.

Boxen kan streame fra diverse som FilmWeb, NRK-Webtv o.l.

Dette klarer man ikke med en vanlig dvdspiller.

Inntil en eventuel framtidig chipping av XBox360, vil ikke mulighetene for media på den være noe særlig store før den kobles opp mot en PC for streaming.

I mine øyne er det den løsningen du har i dag integrert i selve XBoxen.

5139580[/snapback]

Ja det funker bra hvis du overhodet ikke bryr deg overbildekvalitet. Nå tenkte jeg heller for folk som vil nyte film jeg da, da er en bra dvdspiller langt bedre enn xbox, samme om den kan gjøre mer enn en dvdspiller, så spiller det fryktelig liten rolle når bildet du får fra en virkelig bra dvdspiller herjer vilt med det fryktelig dårlige en får utav xboxen. Så det spørs, er du en som vil laste ned alt bare for å ha sett det uten tanke på kvalitet, så kan en xbox være et fint ting å ha, er en derimot ute etter å se dvdplater i bra kvalitet, så hadde jeg nok kvitta meg med xboxen og gått til innkjøp av en Denon eller noe slikt.

Jeg har forstått at du liker mediesenter funksjonalitetene en Xbox kan ha med chip-modding, men kvaliteten av materialet som du ulovelig laster ned vil være heller skralt uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
selg xboxen og kjøpe en lang s-video kabel og en xbox 360! så spiller du av film og musikk direkte fra pc'n.

5141537[/snapback]

Hva avgjør kvaliteten på musikken da? Lydkortet på pc'en?

Lenke til kommentar

lydkortet har selvsagt sitt å si, men et integrert lydkort med optisk ut gir nok like "bra" kvalitet som en xbox. i hovedsak så spiller jo kilden en avgjørende faktor. spiller du av en komprimert mp3 f.eks så blir jo lydkvaliteten begrenset allerede der.. men man vil alikevel høre forskjell på og oppgradere til et bedre lydkort, det gjorde hvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har hørt lyd som ble tatt direkte fra pc til et anlegg, lyden var helt for jævlig. (dette var en gammel bærbar pc) Mye bedre direkte fra xbox-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...