Gå til innhold

Netcoms Kundeservice og betaling


Anbefalte innlegg

Jeg har Netcom smarttalk abonnement. Der er en av vilkårene at å ringe kunderservice vil koste 5kr pr min + 0.59 i oppstart.

 

Her om dagen fikk jeg en sms fra Netcom om at jeg ikke hadde opprettet efaktura som er en del av avtalen for å ha smarttalk. Dette er noe jeg har gjort for flere måneder siden. Måtte derfor ringe Netcoms kundeservice for å rette opp i dette.

 

Men, det som irriterer meg mest, er at det kostet meg 30kr for å rette en feil de var skyld i. En ting er at en betaler kundeservice når en ringer for å bestille tjenester og lignende som ikke er netcoms feil. Men uansett teleselskap så synes jeg de blir frekkere og frekkere når det gjelder å ta seg betalt for sine feil.

Ser for meg den dagen jeg skulle ha betalt rørleggeren for jobben en gang til fordi han ikke gjorde den rett første gangen....

 

Så hva er deres meninger om denne saken, de fleste kundeservice må en vel betale normal takst for, men 5kr pr min?

 

Så en annen ting:

 

På mine sider så har en oversikt over fakturaer og forbruk siden forrige fakturaer. Mottar ikke jeg faktura en måned, så kommer ikke den opp på fakturaer, og forbruk siden forrige fakturaer nulstilles. Så da mister man denne "totaloversikten" de skryter av. Derfor har jeg tenkt å være vrang ved neste faktura, og kun betale det som står som forbruk siden forrige faktura (ingen månedsavgift på smarttalk). Dette har jeg klaget på så lenge nå, at dette burde ha vært rettet. Dette virket før de knotet med dinside for en stund siden.

 

Er dette en grei framgangsmåte når de ikke gjør noe med det?

 

Virker kanskje litt sutrete dette her, men synes at teleselskap er alt for frekke, så lar de ikke prikke meg på nesen :roll:

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det ikke står noe i kontrakten om at det er gratis å ringe kundeservice dersom de har gjort en feil. Prisen er den samme uansett, og velger man et billig abonnement med disse vilkårene så er det noe man bare man etter min mening bare må godta.

 

Du kunne vel heller sendt de en mail når du vet at det koster 5 kr pr minutt å ringe kundeservice ?

Endret av So|o
Lenke til kommentar

Det står bare at å ringe kundeservice at det koster 5 kr, ikke når og hvorfor. Men da kan i bunn og grunn Netcom om de ville være jævlig "generere feil" for å tjene penger på den måten, uten jeg tror de vil gjøre det da :)

 

Men uansett så lurer jeg på om det er lovlig. For uansett hva en vare kostet i butikk og det er feil på den, så skal ikke kunden lide for det, enten den var til full pris eller på tilbud.

 

Da jeg bestilte ADSL for en god stund siden, så ble noen timer i tlf til kundeservice hos telenor, da de rota noe vanvittig. Men dette var noe jeg da krevde å få igjen, og fikk.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Da jeg ble Netcom-kunde igjen nylig opplevde jeg rot skapt av forhandler i forbindelse med opprettelse av trillingsim. Jeg har også SmartTalk og totalt kostet det meg 130 kr å ringe kundeservice to ganger, til 5 kr. minuttet.

 

Andre gangen jeg snakket med kundeservice kommenterte jeg at dette ble ganske dyrt og at jeg vurderte å gå til forhandler å klage over det rotet de skapte og som jeg måtte løse på egen hånd etter åpningstiden deres. Kundekonsulenten løste det med å slette innmeldingsavgiften på Trillingsim (100 kr) og månedsavgiften for to ekstra sim-kort første måneden (50 kr).

 

Så vil si meg fornøyd med servicen fra Netcom, og er en fortsatt fornøyd kunde hos dem! Men er enig i at det er dyrt med 5 kr minuttet, og særlig når det er Netcom sin feil at man må ringe dem. Løsningen min er å ringe fra privat- eller jobbnummer istedet, eller bruke kontaktskjemaet på Netcom.no! Til tross for 5 kr minuttet er jeg fornøyd med å vite at det er døgnåpen kundeservice som kan bistå med hjelp skulle det oppstå problemer med abbonementet mitt, det er noe man ikke får hos de minde operatørene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...