Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster det meg å returnere rambrikkene som jeg nettopp mottok fra Amraam? Jeg kjøpte 2 stk 256 Mb PC2700 Corsair som jeg skal bruke i en AMD-maskin (sannsynligvis). Quad selger 512 Mb PC3200 Corsair for nesten det samme (2000,-). Spørsmålet er om det er vits i å sende tilbake brikkene til Amraam og kjøpe en brikke fra Quad isteden.

Som vanlig, all respons mottas med takk!

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er vel en sjangs for at de kan bli borte. Surt å miste ram til 2000kroner også. Og etter det jeg veit, er ikke vanlige brev spesielt forsikra og Posten vil nok nekte deg erstatning hvis du sender såppass dyre ting uforsikra/med vanlig usikker post.

Kan sikkert sende det på en litt dyrere måte for å være sikker på at de ikke blir borte.

Eneste grunnen jeg ville gjort det, var om det var få minneplasser på hovedkortet og du har behov for rause mengder ram i framtiden. Du har vel tre stk. eller noe nå, ikke sant ? Da har du jo fremdeles plass til en brikke til; en 512brikke er det jo plass til.... kommer du til å trenge mer enn 1gigg minne før du skifter maskin neste gang ?

Lenke til kommentar

Appropo angrerett! Har en Segate Barakuda IV 80GB som nekter å samarbeide med min Western 80Gb disk! Den vil altså ikke fungere på samme ide-kanal som Western! Kun alene på kanalen! Og ikke gidd å komentere hva som kan være feil! Har masse erfaring og har testa alt..

Men poenget er at komplett nekter å la meg bytte den! Dette førte til at jeg ville heve kjøpet, noe de nekta! De sa at angrefristloven ikke gjelder her! Har de rett eller ikke?

Ps! Jeg ville heve kjøpet 3 dager etter kjøp og dette har resultert i at jeg har måtte kjøpe meg en ekstra IDE-kontroller for å kunne få brukt disken!

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-29 00:26, steinih skrev:

Appropo angrerett! Har en Segate Barakuda IV 80GB som nekter å samarbeide med min Western 80Gb disk! Den vil altså ikke fungere på samme ide-kanal som Western! Kun alene på kanalen! Og ikke gidd å komentere hva som kan være feil! Har masse erfaring og har testa alt..

Men poenget er at komplett nekter å la meg bytte den! Dette førte til at jeg ville heve kjøpet, noe de nekta! De sa at angrefristloven ikke gjelder her! Har de rett eller ikke?

Ps! Jeg ville heve kjøpet 3 dager etter kjøp og dette har resultert i at jeg har måtte kjøpe meg en ekstra IDE-kontroller for å kunne få brukt disken!

I din sak så har du full rett på angrefristloven og du har også full rett til å heve kjøpet. Dette høres nesten ut som en sak for forbrukerrådet. Meld det der og de vill hjelpe deg. Hvem veit kanskje du får alt refundert bare fordi du engasjerer deg.

Lenke til kommentar

MaDDoG: Jeg har faktisk sendt mail til forbrukerrådet i dag, men jeg regner ikke med å få svar! Har selv pløya gjennom angrefristloven i dag, men kan ikke finne noe som tyder på at personen jeg handle med på komplett har rett!

Hvis jeg får bekreftelse av Forbrukerrådet om at jeg har rett, vil jeg kontakte komplett på nytt og i det minste kreve en form for kompensasjon! Grunnen til at jeg ikke vil heve kjøpet slik som det er nå er jo pga av at jeg nå har lagt mye arbeide i å få dette til å fungere og har verken tid eller ork til å gjøre arbeidet en gang til!

Men tviler på at jeg kommer noen vei! Jeg har jo ikke noe bevis om at jeg ville heve kjøpet med denne personen, selv om det var flere på komplett som hørte det seff.

Men uansett: Takk for støtten :smile:

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ring, på den vanlige måten. Det er nok lettere for deg å få svar sånn. Siden de fleste inne der er typiske kontor rotter så sitter de omtrendt bare i telefon ;o) men jeg sier lykke til for all del og håper du får det du fortjener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...