Gå til innhold

Trenger hjelp til script for å maile ip.

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny i temaet, og har drevet lite med javascript før. Jeg har derimot drevet med VB og litt C++, så jeg kan endel "basics".

Det jeg trenger er et script som mottar ip'en til maskinen som går inn på siden. Det er vel egentlig ikke noen sak, men så å kunne enten lagre dette i en fil på webserveren eller sende denne på epost (som ville vært best) er for avansert for meg.

Hadde vært utrolig fint om dere kunne poste ideer om hvordan dette skal gjøres, og eventuellt kode om dere har kompetanse nok til å lage et slikt script.

Evt. legge til browser info i email er også ønskelig. Dette er ingen must, men hadde vært fint om noen kunne lede meg på riktig vei.

Hadde vært fint om dere ikke bare la opp kodesnutter, men forklarte litt hva det hele går ut på.

Takk på forhånd

Buffaloboy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bruker du ikke js til; men serverside språk- fks c++.net , php, python c#.net osv Med js kan du heller ikke sende mailer eller lagre tekstfiler direkte (ettersom js forgår hos klient, ikke server). I php finner du fks ip og browserinfo med $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] og $_SERVER['REMOTE_ADDR'].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...